niedziela, 3 kwietnia 2016

Przepełniona inspiracjami

Awokado brownie pancakes z bananem* i powidłami śliwkowymi(wegańskie)
*większa część w środku


Wstaję zmęczona, ale szczęśliwa. Słońce świeci, idę do kuchni zaparzyć kawę i mój wzrok pada na dojrzałego banana i leżące obok awokado. Przypominając sobie wczorajszy dzień, uśmiecham się szeroko i już wiem, że dzisiaj na pewno na moim talerzu zagości to połączenie. 
Na placki zdecydowałam się dlatego, że dawno ich nie było, a po za tym chciałam wypróbować kolejne wegańskie placki. Ostatnie próby kończyły w koszu, ale ta wersja mnie nie zawiodła. Placki naprawdę można porównać do brownie. Z wierzchu przypieczone i lekko pulchne, a w środku słodkie i wilgotne. Takie własnie powinno być brownie.

Przepis na wegańskie awokado brownie pancakes:

1/2 dojrzałego awokado
2/3 dojrzałego banana
1/3 - 1/2 szklanki mleka roślinnego
1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
1 łyżka kakao
3 łyżki mąki owsianej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Awokado wraz z bananem rozdrobnić widelcem na papkę. Dodać mleko i porządnie wymieszać. Dodać resztę suchych składników i ponownie wymieszać dokładnie. Patelnię mocno nagrzać(można lekko natłuścić, ale moja patelnia tego nie wymaga) i smażyć placki na średnim ogniu. Podać w ulubionymi dodatkami.
Smacznego!


***

Kiedyś narzekałam, że nie lubię ludzi, że ludzie mnie męczą i bałam się poznawać kogoś nowego. Teraz nie wyobrażam sobie życia samotnika zamkniętego w czterech ścianach i użalającego się nad własnym losem. Jestem wdzięczna za tych ludzi i dziękuję im z całego serca, że się pojawili w moim życiu. 

***

Na "deser" pokażę wam jeszcze mój wczorajszy obiad w Warszawie w Vege mieście z najlepszą ekipą pod słońcem. U mnie na talerzu znalazły się: wegańskie gołąbki z jarmużu z ryżem, pieczarkami i żurawiną w sosie pomidorowym, pieczone ziemniaczki z kurkumą i płatkami migdałowymi oraz majonez wegański. 
Wszystkim baaaaaardzo polecam tą knajpę i przy wizycie w Warszawie musicie koniecznie zahaczyć o tamten punkt!

8 komentarzy:

  1. Dziękuję za wczorajszy dzień! <3 Vege Miasto było pyszne <3 Uwielbiam (nas) was! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają super, wspaniałe połączenie :)
    A vegemiasto i ja bardzo lubię, więc domyślam się pysznego smaku Twojego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, było wspaniale i cieszę się bardzo, że się poznaliśmy wszyscy <3
    Genialne placki, wegańskich jeszcze nie robiłam. Czas to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ahhhh, ja ja kocham gołąbki, przypominają mi dzieciństwo :)
    te placki też uwielbiam! :D awokado w formie brownie sprawdza się idealnie! :)
    buziaki kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  5. I placki, i obiad ekstra. :)
    Zazdroszczę Wam tego spotkania i posiłku w Vegemieście. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. no i nabrałam ochoty na placuszki z bananem :) !

    OdpowiedzUsuń