sobota, 9 kwietnia 2016

Coś tu wyrosło

Kakaowe placki z ciecierzycy podane z konfiturą truskawkową z białą czekoladą

Deszczowy sobotni poranek. Zapach i smak kawy, który stara się rozbudzić Cię po ciężkim i męczącym tygodniu. Trzeba się jakoś zrelaksować. Najlepiej zrobić to podczas śniadania z dobrą książką czy ulubionym serialem. Niezawodne jest wtedy towarzystwo wyjątkowego śniadania, innego niż na co dzień. I wtedy sobie uświadamiasz, że jest sobota. A co najlepiej smakuje w sobotę? Wszelkie naleśniki czy placki oczywiście!
Dzisiaj znowu padło na placki. A dlaczego? A dlatego, że w lodówce znalazłam pozostałości ciecierzycy, którą wykorzystywałam w tygodniu do obiadów i tak jakby czekała albo ją jakoś wykorzystać w końcu w jakiś inny sposób. 

Przepis na kakaowe placki z ciecierzycy:

ok.100 g ugotowanej ciecierzycy
1 jajko
1/3-1/2 szklanki mleka (u mnie roślinne)
1 łyżka kakao
2 łyżki mąki gryczanej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
słodzidło (u mnie cukier trzcinowy muscovado)

Ciecierzycę zblendować. Dodać jajko i mleko, zmiksować. Dodać resztę suchych składników i wymieszać łyżką. W razie potrzeby dodać więcej płynu lub więcej mąki. Porządnie rozgrzać patelnię.
Smażyć placki na średnim ogniu z dwóch stron. Podać z dowolnymi dodatkami.
Smacznego!


***

Wiosna to czas zmian, prawda? Powiew świeżości i zmiany nastawienia. Dlatego podnoszę się po raz kolejny, unoszę wysoko głowę i wdycham wiosenne powietrze, przymykam powieki i wmawiam sobie, że to już ostatni raz, że wszystko już będzie dobrze. 

12 komentarzy:

  1. Ale puchate! :3 Koniecznie muszę je zrobić :)
    Na pewno wszystko będzie dobrze, bo przecież w końcu musi wyjść słońce c:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej - niemal identyczne (tylko bez jajka a z bananem) robię zawsze, gdy mam ugotowaną ciecierzycę - to moje ulubione placki! Dobre też w formie dużego placka :P I ta dobra konfitura <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam cieciorke w omletach i plackach ! <3 ja tez dzis swietowalam sobote,ale nalesnikami :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiały być pyszne - ciecierzyca to wspaniały strączek i wszędzie pasuje ;) Dawno już jej nie jadłam i jutro ugotuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będzie dobrze, bu musi być dobrze!
    Porywam dżem C:

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ciecierzyca na słodko jest pyszna.. w ogóle w każdej postaci <3 i ta konfitura *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Placki z ciecierzycy? Uuu kusisz! Ja uwielbiam cieciorkę na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje weekendowe poranki wygląda tak samo : kawa, książka, bądź serial i pyszne śniadanie, idealnie :) A placuszki muszę wypróbować, bo jeszcze takich z ciecierzycy nie robiłam :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają na grubaśne i bardzo, bardzo smaczne :) Placków z cieciorki jeszcze nie jadłyśmy! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany! Wyglądają fenomenalnie!

    OdpowiedzUsuń