sobota, 26 marca 2016

Odpoczynek dla piekarnika

Orkiszowe ciacha z opiekacza podane z karmelizowanym jabłkiem i jogurtem naturalnym

Przez ostatnie dni piekarnik chodził jak szalony. Przygotowania do świąt pełną parą. Dzisiaj już jednak czas na odpoczynek. Ale tylko dla piekarnika, bo do zrobienia jeszcze sałatki i inne rzeczy bez udziału tego urządzenia. Dlatego dzisiaj korzystam z innych sprzętów. Dzisiaj w ruch poszedł opiekacza. W końcu się zebrałam do zrobienia ciach właśnie w nich. Na początku szczerzę wątpiłam, że coś z tego wyjdzie. Ku mojemu zaskoczeniu, ale i również radości wszystko wyszło i to nawet lepiej niż się spodziewałam. Szybki sposób na zaspokojenie ochoty na ciasto. Takie pieczenie trwa ok.5 minut, a nie 45. Oszczędność nie tylko czasu, ale i prądu, a kubki smakowe w pełni zaspokojone. 
Przepis na orkiszowe ciastka z opiekacza:

3 łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
1 łyżka mielonego siemienia lnianego
1 małe jajko
1/4 szklanki mleka
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
ewentualnie - słodzidło

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Opiekacz rozgrzewamy i delikatnie natłuszczamy. Przekładamy ciasto do opiekacza i zamykamy. "Pieczemy" ok.5 min. Podajemy z dowolnymi dodatkami.
Smacznego!



***

Z racji tego, że na święta jak zwykle wyjeżdżam, nie pojawię się tutaj na pewno co najmniej do poniedziałkowego wieczoru. Dlatego dzisiaj życzę wam już wszystkich spokojnych!, rodzinnych i uśmiechniętych świąt! Niech na waszych stołach zagoszczą same smakołyki, które odłożą się tylko tam gdzie trzeba, a czas spędzony w gronie rodziny i przyjaciół będzie wykorzystany jak najlepiej!

13 komentarzy:

  1. To jest genialne!!! :D
    Tobie kochana przede wszystkim życzę spokoju, szczęścia świąt! Mam nadzieje, że uśmiech nie będzie schodził z Twojej twarzy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie mam takiego kształtu opiekacza wiec nawet nie będę marzyć o podobnych :'D

    Dziękuję nawzajem, obyś wypoczęła należycie w te święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, ale Ci puchate i piękne wyszły! Ja jeszcze ie miałam debiutu z opiekaczem, ale na pewno nadrobię niedługo :D
    Spokojnych i mile spędzonych Świąt w rodzinnym gronie ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować! :D Ja również życzę Wesołych Świąt ;)

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie będę się wielce rozpisywać- Świąt takich jakie sobie wymarzyłaś :*
    Takie ciastka/ bułeczki z opiekacza chodzą za mną od dłuższego czasu, ale boję się za nie zabrać. Jak widać bez potrzeby :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupełnie o nich zapomniałam! Muszę "upiec" :D
    Spokojnych i rodzinnych świąt :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za życzenia i Tobie też życzę Wesołych, rodzinnych i pysznych Świąt ;)
    A "wypiek" na pewno był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za życzenia i Tobie też życzę Wesołych, rodzinnych i pysznych Świąt ;)
    A "wypiek" na pewno był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spokojnych, radosnych i pełnych miłości Świąt :) A "ciacha" wspaniałe ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tobie też kochana, wszystkiego dobrego! odpocznij w ciepłym rodzinnym gronie :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Miłych Świąt, pamiętaj, że zawsze możesz się odezwać! A takie bułeczki jeszcze nie miały debiutu u mnie w kuchni, czuję się zainspirowana :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie do zrobienia! Mam opiekacz i chyba jeszcze ani razu go nie używałam ;)
    Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń