poniedziałek, 29 lutego 2016

Czas na obiad #Soczewica masala

Czerwona soczewica ze szpinakiem w sosie pomidorowo-kokosowym z dodatkiem przyprawy garam masala podana z kaszą pęczak (wegańskie)

Dzisiaj przedstawiam wam wielki debiut w mojej kuchni. Mianowicie jest to przyprawa garam masala. Do jej kupna zbierałam się dobre parę miesięcy i przy ostatnich zakupach w ekologicznym sklepie, skusiłam się na tą przyprawę. To była jedna z lepszych decyzji w ostatnich tygodniach. Jej dodatek nadał daniu naprawdę niezwykłego aromatu. Już zdecydowałam, że będzie pojawiać się w mojej kuchni często i mam już na nią parę pomysłów. Na sam początek czerwona soczewica, która idealnie się nadaję w przypadku zgłodniałego powrotu do domu. Najszybsze w gotowaniu strączkowe, a i w smaku nie ujmuje reszcie. A przecież taki ciepły, rozgrzewający posiłek to coś o czym marzy większość z nas po powrocie do domu, gdy za oknem deszcz i plucha, a ostatki zimy dają o sobie znać.


Przepis na czerwoną soczewicą ze szpinakiem w pomidorowo-kokosowym sosie:
(2-3 porcje)

1/2 szklanki soczewicy
2 garście szpinaku
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 szklanka mleczka kokosowego
1 szklanka przecieru pomidorowego
1 łyżeczka garam masala
1/2 łyżeczki kolendry
1/2 łyżeczki kuminu
3/4 łyżeczki słodkiej papryki
1/4 łyżeczki chilli
1/4 łyżeczki imbiru
1/4 łyżeczki soli morskiej
1 łyżeczka syropu klonowego
1-2 łyżeczki masła orzechowego
1-2 łyżeczki koncentraty pomidorowego
ok.50 ml wody

Wszystkie przyprawy wraz z masłem orzechowym, syropem i koncentratu mieszamy na gęstą pastę. W razie konieczności dodajemy wody. Cebulę siekamy w kostkę i podsmażamy na odrobinie oleju. Dodajemy przygotowaną przez nas pastę i ponownie podsmażamy przez ok. minutę. Dodajemy mleczko, przecier i wyciśnięty przez praskę czosnek. Zagotowujemy i dodajemy soczewicę. Przykrywamy i dusimy przez ok.15 min. Na sam koniec dodajemy szpinak, mieszamy i ściągamy z ognia. Podajemy z ryżem lub kaszą.
Smacznego!



***

Optymizm? Co to takiego? 

5 komentarzy:

  1. To danie musiało pięknie pachnieć :) no i oczywiście doskonale smakować

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne połączenie smaków - mleko kokosowe cudownie komponuje się z soczewicą i pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniale danie! uwielbiam takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, zdecydowanie moje smaki!
    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  5. Ale pyszności! Zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń