środa, 6 stycznia 2016

498. Tchnienie wolności.

Zapieczony kakaowy krem batatowo-bananowy z kokosową nutą podany z chałwą i resztą banana

Odkąd Natalia zaczęła szaleć z batatami na słodko, wiedziałam, że i ja za niedługo się skuszę. Bataty jadam od dawna. Wręcz je uwielbiam. Boli mnie tylko kieszeń, kiedy przynajmniej raz w tygodniu robię ich wielki zapas. Ale warto! Frytki, pieczony, curry, kotleciki. Do tej pory rządziły potrawy na wytrawnie z batatem. Dzisiaj w końcu nadszedł czas na jego słodką wersję. W końcu nie bez powodu batat nazywany jest słodkim ziemniakiem? Kiedyś ta słodycz średnio mnie przekonywała, a teraz... szaleję za nią! I z tego co wiem, nie tylko ja. Batat ostatnio zawładnął sercami wielu blogerów i amatorów kulinarnych. Udało mi się do niego nawet przekonać rodziców i przyjaciół, a to już jest wyczyn. Dlatego jutro, bo dziś sklepy zamknięte, lecę po kolejne zapasy batatów i wam też to radzę!

Przepis na kakaowy krem batatowo-bananowy:

150-200 g puree z upieczonego batata
1/2 dużego dojrzałego banana
1/4 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowo-kokosowe)
1 łyżka mąki kokosowej
1 łyżka kakao
słodzidło
szczypta soli

Wszystkie składniki miksujemy ze sobą. Możemy skończyć na tym etapie, jeśli chcemy śniadanie na zimno. Ja jednak nagrzałam piekarnik do 180 stopni. Krem przełożyłam do naczynka do zapiekania i zapiekłam przez ok.35-40 min. Po wyjęciu z piekarnika podałam z chałwą i resztą banana.
Smacznego!


***

Większość młodzieży szła do szkoły już w poniedziałek. Moja szkoła na szczęście zlitowała się nad biednymi uczniami i przedłużyła nam wolne do 7 stycznia. Dlatego dzisiaj jest mój ostatni dzień wolnego. Stres już we mnie narasta. Czuję presję. Głowę nawiedzają różne myśli.
Szczególnie, że w najbliższych dniach czeka mnie parę ważnych wydarzeń. 

21 komentarzy:

  1. Haha, batatowy szau w pełni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis na pewno wykorzystam,mniam!
    PS. Napisalas, ze lubilas wchodzic na mojego bloga, ucieszylam sie, bo chociaz nie komentuje, twoj odwiedzam regularnie. :) Milego dnia

    OdpowiedzUsuń
  3. Moi rodzice cą przerażeni, gdy kupuje batata, i w sumie, mimo że są zdziwieni jak dobrze smakują w słodkich wypiekach, to dalej ciągle się trochę ze mnie śmieją. Niestety ja już od poniedziałku w szkole :(

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę CI tego wolnego... Moja szkoła niestety nie jest taka łaskawa.
    Bataty podbijają serce każdego kto je spróbuje <3 Idę chyba wyjeść puree z lodówki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile dzisiaj batatowych pyszności w blogosferze :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię tą batatową słodycz i gościłaby ona u mnie znacznie częściej gdyby nie cena słodkich ziemniaków :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba jako jedyna (na razie) nie podzielam tego szału. Jak mówią: "zamartwianie nie usuwa jutrzejszych problemów, ale zabiera dzisiejszy spokój" - odpręż się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mądre zdanie. Ja, osoba wiecznie zestresowana, powinnam wziąć sobie je do serca.

      Usuń
  8. Dobrze wiedzieć, że jednak ten poniedziałek i wtorek to nie były moje wagary, a faktycznie mieliśmy wolne :D W każdym razie żadnej presji nie czuję :P i byle do ferii, w ogóle trzymam kciuki za olimpiadę :*

    OdpowiedzUsuń
  9. bataty uwielbiam zarówno na wytrawnie jak i słodko - masz to jak w banku, że przygotuję je według Twojego pomysłu, ta zapiekanka jest świetna! <3 z czekoladą smakują cudownie!
    dasz radę, nie stresuj się tyle, tylko głowa do góry, a zobaczysz, że będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, a ja nadal bataty jem tylko w wersji wytrawnej, najcześciej jako pieczone frytki (<3), dlatego będę musiała w końcu wypróbować go w zupełnie innej wersji!
    Ze wszystkim sobie poradzisz, wszyscy w Ciebie wierzymy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Żeby wypróbować te wszystkie świetne przepisy na batatowe cuda, to chyba całe pole ziemniaków muszę wykupić :P
    Pamiętaj, że strach ma wielkie oczy, nie daj się tym myślom, to tylko szkoła, wszytko będzie dobrze :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwierz, że się uda! :) Wykorzystaj dzisiejszy dzien w pełni i odpocznij na zapas :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Słodko ;D batatowo-bananowo :D omnomnom

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie bataty królują na słodko, dawno na wytrawnie ich nie robiłam, dlatego muszę to koniecznie nadrobić! :D
    Krem boski, wyobrażam sobie konsystencję <3

    OdpowiedzUsuń
  15. moja szkoła też sie zlitowała:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Powodzenia w ogarnianiu wszelkich rozgardiaszów, które się napatoczą - nie przejmuj się niczym, po prostu rób swoje :) To najlepsze rozwiązanie i jednocześnie lekarstwo.
    Aaa na śniadanie dzisiaj smaacznie :3

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszny pomysł, po prostu muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jeszcze batatów na słodko nie robiłam, ale nie ukrywam, że mnie kuszą :D Szczególnie pod postacią jakiegoś kremu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurczę, tyle osób ostatnio batatami kusi! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam tego rodzaju wypieki i choć nigdy nie łączyłam banana z batatem, jestem pewna, że jest cudowne :) A całość wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń