sobota, 2 stycznia 2016

497. Pierwsze prawdziwe w nowym roku.

Marchewkowko-bananowe placki owsiane z cynamonem, imbirem podane z karmelem daktylowo-orzechowym i resztą banana (vegan)

Podczas tak długiego wolnego tak bardzo się rozleniwiłam, że nawet śniadania u mnie wyglądają bardzo prosto. Dzisiaj jednak wstałam z wielką ochotą pokombinowania. Wegańskie placki to coś co zawsze sprawiało mi pewną trudność. Dzisiaj może nie najpiękniejsze, ale zdecydowanie najlepsze placki wegańskie jakie do tej pory zrobiłam. 
Placki te przypominały mi jedno z ulubionych ciast - marchewkowe, na które od jakiegoś czasu mam ochotę. Na razie moje pragnienie zostało zaspokojone tymi plackami, ale kto wie czy na dniach nie pojawi się pełnowymiarowy wypiek.
Może nie jest to zbyt wyszukany przepis, ale te placki tak bardzo mi smakowały, że muszę się z wami nim podzielić.

Przepis na marchewkowo-bananowe placki owsiane:

1 marchewka
1 dojrzały banan
3 łyżki płatków owsianych + wrzątek
1-2 łyżki mąki owsianej
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Płatki owsiane zalać wrzątkiem nieco ponad poziom. Marchewkę zetrzeć na tarce o małych oczkach. 3/4 banana rozgnieść na papkę i połączyć z marchewką. Dodać namoknięte placki, przyprawy i proszek do pieczenia. Porządnie wymieszać. Rozgrzać patelnię. Smażyć placki na niewielkim ogniu.
Podawać z resztą banana i innymi dodatkami.
Smacznego!

***

Nigdy do tej pory nie przeżyłam takiego sylwestra. Nigdy nie byłam na nogach bez snu przez ponad 30 godzin. Nigdy tak dobrze się nie czułam po imprezie. Czyżby zapowiadał się dobry rok?

12 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam placków... ale narobiłaś mi smaka :P
    Tak, zapowiada się dobry rok!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem pewna, że ten rok będzie wspaniały! ogromnie się cieszę, ze tak cudownie spędziłaś ostatnie dni starego roku i pierwsze 2016! :)
    placuszki pierwsza klasa, jest wszystko co w nich uwielbiam! no i… naleśnikowa sobota dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm..pysznie!
    To na pewno będzie dobry rok! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego ci życzę. Za mną też marchewkowe już jakiś czas właśnie chodzi :)

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra impreza = dobry rok :D
    Ciasto marchewkowe z patelni <3

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam marchewkę w plackach i omletach <3 chyba też zrobię coś podobnego w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha, jak się ucieszyłem, gdy zobaczyłem Twoje zdjęcie na fejsie :D
    Swoją drogą, chyba nie chciałabyś wiedzieć, jak wyglądają ostatnio moje śniadania xd To gar ziemniaków ze szpinakiem XD

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne! I placki i to jak spędziłaś Sylwestra. Cieszę się Twoim szczęściem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. te placki są idealne! dodatek imbiru <3
    Jaki sylwester, taki nowy rok ;3

    OdpowiedzUsuń
  10. Marchewka i banan, to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń