niedziela, 1 listopada 2015

Domowa cukiernia #Wegańskie ciasto marchewkowo - bananowe

Wegańskie ciasto marchewkowo-bananowe z karmelem z daktyli 

Dodając ciasta do tej pory na tym blogu pojawiały się we wpisach śniadaniowych bądź w cyklu Czas na małe co nieco. Od dzisiaj będzie funkcjonował nowy cykl "Domowa cukiernia". Będą pojawiały się w nim pomysły na bardziej lub mniej zdrowe słodkości. Oczywiście własnoręcznie wykonane i zdegustowsne. W końcu nie samym śniadaniem człowiek żyje. Dogadzać sobie można o każdej porze dnia, a czasem nawet nocy :)

Przepis na wegańskie ciasto marchewkowo-bananowe z karmelem z daktyli:
2 małe dojrzałe banany
3 małe marchewki
1/2 szklanki cukru trzcinowego 
1/2 szklanki oleju rzepakowego
1,5 szklanki mąki żytniej 
2 łyżeczki cynamonu 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

200 g suszonych daktyli 
woda 
1 łyżka oleju kokosowego 
szczypta soli

Banany rozgnieść na gładką masę i wymieszać z olejem. W drugim naczyniu wymieszać mąkę z cukrem, cynamonem, solą i proszkiem do pieczenia. Dodać bananową papkę i wymieszać. Dodać startą marchewkę i wymieszać ponownie. Okrągłą blachę 20-22 cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy masę. Pieczemy ok.50 min w 180 stopniach. Studzimy.

Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na min.30 min. Po tym czasie odlewamy nadmiar wody, ale jej nie wylewamy. Do daktyli dodajemy olej, sól i olać.70 ml wody w której się moczyły. Miksujemy na gładki krem. Jeśli chcemy rzadszy karmel, dodajemy więcej wody. Ja zrobiłam bardzo gęsty by trzymał się ładnie na cieście.
Wystudzone ciasto smarujemy z wierzchu karmelem i ozdabiamy. 
Smacznego!


W tym tygodniu postanowiłam sobie zrobić mały owsiankowy challange. Od poniedziałku do piątku będę jadła codziennie inną owsianke i to w niebanalnych smakach. Codziennie będę się starała odtworzyć słodyczowe smaki typu batoniki czy pralinki. Zapraszam serdecznie do dotrzymania mi towarzystwa. 

12 komentarzy:

  1. Pychotka :)
    Zapraszam do mnie :
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój dylemat "jakie ciasto dzisiaj zrobić" został rozwiany, rewelacyjne ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pisze się na kawałek! Ale taki solidny!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, że ja Ci zawsze towarzystwa dotrzymam :3 Swoją drogą też wczoraj myślałam o cieście marchewkowo-bananowym, ukradłaś mi to z głowy! :) Ale jest genialne... i ten karmel z daktyli, oj faktycznie sobie dogadzasz :P Miłego weekendu kochana, odłóż na chwilę książki na konkurs i odpocznij :*

    OdpowiedzUsuń
  5. aaaa, owsiankowy tydzień! <3 najlepiej :D i niech na takie kolejne pyszne ciacho znajdzie się miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na owsianki! :) A ciasto jest boskie! Idealnie wpasowałaś się w dzisiejszy Dzień Wegan :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie. Trzeba wypróbować przepis. ;3

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno dołączę w któryś dzień tygodnia. Myślę, że bounty się nada ;)
    A ciasto świetne, takie zbite i wilgotne <3

    OdpowiedzUsuń
  9. narobiłaś mi ochoty na ciacho marchewkowe - kwintesencję jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialny pomysł z tymi owsiankami! Dołączyłabym, ale płatki mi się skończyły...
    Wyślesz mi kawałek? :D
    Dziękuje za to, że jesteś ze mną :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie wegańskie twory są najlepsze <3 Niech żyje roślinna kuchnia! :)

    OdpowiedzUsuń