wtorek, 17 listopada 2015

488. Przypadkowy sukces.

Kakaowe naleśniki nadziane bananowym tofu* polane syropem klonowym
*90 g tofu zmiksowane z 3/4 dojrzałego banana

Nie podchodziłam do tych naleśników z wielkimi oczekiwaniami. Kolejne wegańskie naleśniki, kolejna próba i awaryjne śniadanie w pogotowiu. Do tej pory wegańskie naleśniki były dla mnie oddalonym punktem. Nigdy chyba z mojej patelni nie udało mi się ściągnąć dobrego wegańskiego placka. Dzisiaj jednak miło się z rana zaskoczyłam. 
Naleśniki co prawda bardzo się różnią od tych "normalnych", ale urzekły mnie swoją delikatnością i elastycznością zarazem. W smaku też im niczego nie brakowało!


Przepis na wegańskie kakaowe naleśniki:
1/2 szklanki mąki orkiszowej
1 łyżka płatków owsianych
1 łyżeczka kakao 
1/2 szklanki mleka roślinnego
1/4 szklanki wody

Wszystkie składniki zmiksować na gładkie ciasto. Patelnię pędzelkiem lekko smarujemy olejem kokosowym i mocno nagrzewamy. Smażymy naleśniki z jednej strony przez ok.3-5 min, aż wierzch będzie "suchy". Nadziewamy dowolnymi dodatkami.
Smacznego!

***

Uwierz w siebie, weź się za siebie, nie przejmuj się.
Te słowa powtarzam jak mantrę. 
Czy coś to da?

12 komentarzy:

  1. z wegańskich robiłam tylko gryczane, ale mam zamiar kombinować :D
    jasne, że da!! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bananowe tofu jest pyyszne :D
    świetnie Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha, nigdy w sumie nie robię śniadania awaryjnego - przecież prosto z patelni też jest dobre! Może i są lepsze smaki, ale przyznasz, że tych patelniowych nie sposób podrobić :) A wracając do Twoich - to jestem dumna, piękne! ...A może właśnie nie chodzi o to, aby "wziąć się za siebie" na siłę? Wydaje mi się, że nie tędy droga do szczęścia... rób to, na co masz ochotę kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najczęściej robię naleśniki czy placki bez dodatku jajka i zawsze wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie, że da! Wiara w siebie czyni cuda. A Ty masz duże powody, aby w siebie wierzyć ;*
    Naleśniki świetne, robię w tym tygodniu na pewno <3

    OdpowiedzUsuń
  6. nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że naleśniki się udały! wyszły Ci idealnie <3
    da! musisz w siebie uwierzyć, by osiągnąć to czego pragniesz :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym je przez ekran:( hahaha

    Miłego dnia! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    OdpowiedzUsuń
  8. wegańskie gofry i naleśniki to dla mnie też narazie czarna magia - Tobie wyszły swietne!
    da na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie próbowałam mąki orkiszowej- dobrze się sprawdza w naleśnikach? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. zapraszam na blogowe mikołajki :) http://viollej.blogspot.com/2015/11/blogowe-mikoajki-2015.html?showComment=1447539959006#c972413060824405790

    OdpowiedzUsuń