poniedziałek, 2 listopada 2015

480. Amerykański słodycz.

Pieczona owsianka a'la czekoladki Reese's

Tygodniowy cykl owsiankowych słodyczy rozpoczynam pyszną i o wiele zdrowszą wersją czekoladek Reese's. Zasmakowałam w tych małych czekoladkach podczas pobytu w Anglii i zaopatrzyłam się w spore zapasy do domu. Jednak po tych zapasach już dawno nie widać śladu. Z pomocą przychodzi ta owsianka! I powiem wam nieskromnie, że ta owsianka może nawet przebijać te czekoladki. Dlaczego?
Czekoladki są zrobione z bardzo słodkiej mlecznej czekolady. Moja wersja jest z użyciem kakao i gorzkiej czekolady, czyli dla ludzi którzy wolą mniej słodkie rzeczy jest to dobre rozwiązanie. Oczywiście można także użyć mlecznej wersji jeśli ktoś preferuje.
Po drugie masło orzechowe... Czy jest coś lepszego od rozpływającego się pod wpływem ciepła orzechowego kremu?
Jak dla mnie nie.
A! I jeszcze jedna rzecz. Zupełnie przypadkiem zrobiłam wegańską wersję. Brak mleka w domu po weekendzie zmusił mnie do kombinacji. Dlaczego weganie nie mieliby cieszyć się tym pysznym smakołykiem? 

Przepis na pieczoną owsiankę a'la reese's:

60 g płatków owsianych
1 szklanka wrzątku
1 łyżka kakao
1 łyżka masła orzechowego
2 kostki gorzkiej czekolady
1 łyżeczka słodzidła(u mnie ksylitol)
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Płatki wieczorem zalać wrzątkiem i przykryć. Rano dodać kakao, drobno posiekaną czekoladę, słodzidło i proszek do pieczenia. Naczynko do pieczenia wysmarować jakimś tłuszczem - u mnie olej kokosowy i wyłożyć połowę masy. Nałożyć sporą łyżkę masła orzechowego i przykryć pozostałą częścią owsianej masy. Piec ok.30 min w rozgrzanym do 180 stopni.
Najlepiej zjadać na ciepło, gdy masło orzechowe jest jeszcze płynne.
Smacznego!


Wolny dzień? Nie tak do końca wolny. Czas przygotować się już na ostatni guzik do olimpiady, która i tak została przeniesiona. Do tego funkcja kwadratowa na jutro i francuski. 
Po takim śniadaniu i tylu przyjemnościach nie wydaje mi się to jakieś straszne. Szczególnie, że na dzisiejszy dzień szykuje się jeszcze coś dobrego.

15 komentarzy:

  1. Powaliłaś mnie tą owsianką! Kocham Rece's (chyba każdy je kocha), że muszą ją zrobić <3
    Powodzenia na olimpiadzie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uświadomiłam sobie ostatnio, że owsianka to chyba najlepsze rozpoczęcie dnia... Można ją przygotować na tyle genialnych sposobów, że tylko czasem uda się ją czymś przebić, ale i tak zawsze pozostanie w tym klasycznym śniadaniowym zestawie :) Muszę się w końcu zaopatrzyć w masło orzechowe i zrobić podobną do Twojej, bo masło orzechowe i kakao to jedno z moich ulubionych połączeń ;)
    Powodzenia w nauce! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam te snapy z tymi czekoladkami, którymi tak katowałaś moje serce <3 A rozpływające się masło orzechowe to naprawdę petarda już nawet na zwykłej owsiance, a co dopiero jako farsz do takiego cuda :)
    Całusy !

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze? Mi nie smakowała. Ale twoja wygląda bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ to fajnie wymyśliłaś, muszę koniecznie spróbować!
    a po takim śniadaniu na pewno podołasz wszystkim trudom. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze chciałam zrobić tę owsiankę! Mam Twoją :) Nigdy nie jadłam tych czekoladek w sumie... A właśnie Ci miałam pisać, że Ci przenieśli olimpiadę, masz 1 dzień więcej na przygotowanie. Hmm, zastanawiam się tylko, co też dobrego się szykuje... :3

    OdpowiedzUsuń
  7. wiesz, że akurat dziś też nadziałam sobie owsiankę masłem orzechowym - piona!! :) mam jeszcze ochotę na Twoją wersję :D

    OdpowiedzUsuń
  8. tak dawno ją jadłam.. po Twoim śniadaniu muszę ją powtórzyć <3
    czy tylko ja dzisiaj szłam do szkoły? :P

    OdpowiedzUsuń
  9. oj kiedyś ją robiłam i była przepyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam ją wieki temu i pamietam ten bum na tę owsiankę w blogosferze :D Chyba czas do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę ją w końcu zrobić <3 Cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smacznie :)

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. o jezu!!!!!!!!!!!!!! <3 kochana, ja się dzisiaj pisze na taką owsiankę!!! <3

    OdpowiedzUsuń