sobota, 24 października 2015

476. Grzejnik w miseczce.

Dyniowe lane kluski na mleku podane z syropem klonowym, pestkami dyni i suszoną morwą białą

Nigdy wcześniej się tak nie rozgrzałam przy jedzeniu śniadania! Owsianka, gorąca herbata czy termofor też rozgrzewają, ale to śniadanie zdecydowanie wygrywa ze wszystkimi tymi rzeczami. A przyszła taka pora roku, że kaloryfery na ścianie nie zawsze dają radę nas ogrzać i spełnić swoje zadanie do końca. Koc też się przyda, herbatą nie pogardzę, ale już wiem co zjeść, aby pozbyć się zziębniętych rąk i stóp. 
Dodanie morwy do gorącego mleka było najlepszą decyzją dzisiaj. Idealnie zmiękła i oddała swoją słodycz do reszty dania. Poezja!


Przepis na dyniowe lane kluski na mleku:

95 g puree z dyni hokkaido
1/3-1/2 szklanki wody do uzyskania konsystencji
40 g mąki żytniej
1 łyżeczka mielonego lnu
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka ksylitolu(lub innego słodzidła)
300 ml mleka roślinnego

Puree z dyni wymieszać z wodą i mąką. Dosypać len i przyprawy. Odstawić na ok.5 min. 
W tym czasie zagotować mleko.
Na gotujące się mleko wykładamy małą łyżeczką kluski. Po ponownym zagotowaniu gotujemy ok.2-3 min. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!


***


Zmęczenie materiału? Coś na pewno jest nie tak. Ciągły ból głowy, pogarszające się wyniki i nieustanne zmęczenie. Na zmęczenie i ból głowy ratuję się kawą. O wynikach nie będę może się rozpisywać, bo sama nie wiem co się dzieje i nie potrafię sobie poradzić.
Jedyne pocieszenie na dziś - badania wyszły dobrze, wszystko w porządku. Dlaczego więc mój organizm nie funkcjonuje jak ciało każdej kobiety?


14 komentarzy:

  1. Grzejnik w miseczce - też myślałam o lanych dyniowych, tyle, że bez morwy :D zrobię niedługo. W ogóle miło, że tarta Ci smakowała :3 popieram, że kluski na mleku rozgrzewają, kiedyś wyszły mi od nich wypieki :D oj, dobrze że chociaż wyniki dobrze... tak działa szkoła, przynajmniej na mnie i niiestety ratowanie się kawą jest nieuchronne...

    OdpowiedzUsuń
  2. ale w tej miseczce jest mnóstwo pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Wyobrażam sobie jak to musiało fajnie rozgrzewać od środka. :)
    Skądś to znam - wyniki okej, ale sama czujesz, że coś jednak jest nie tak. I żaden lekarz nie wie o co chodzi...

    OdpowiedzUsuń
  4. No takie kluchy to z pewnością grzejnik i w dodatku jaki pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz mogłabym codziennie jeść takie rozgrzewające śniadania! :)
    Zwróć się o pomoc do lekarza, bo tak to nie może być!

    OdpowiedzUsuń
  6. Stawiam sobie to samo pytanie...Nie chcę jednak sztucznych wspomagaczy i czekam, czekam, czekam...Trzymam kciuki i za Ciebie i za mnie :) :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że gdzieś po cichu Ty odpowiedź na to pytanie znasz. Wyniki to też tylko liczby, nie zawsze odzwierciedlają faktyczny stan. Bardzo mocno trzymam kciuki za Ciebie cały czas. Zdrowie, uśmiech, siłę i spokój. Odpocznij w ten weekend, zrób coś dla siebie, a ja mocno ściskam :*
    A kluchy bomba! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Też zadawałam sobie to pytanie przez bardzo długi czas... Po prostu każdy organizm funkcjonuje inaczej. Jednak jedno zawsze pozostaje takie samo - trzeba osiągnąć odpowiednią wagę, indywidualną dla Ciebie, no i zdecydowanie odpowiednio się odżywiać - białko i tłuszcze są niezbędne w najmocniejszym znaczeniu tego słowa. Ale zapewne to wszystko wiesz... Powiem CI tylko, że naprawdę warto odrzucić wszystkie strachy, żeby poczuć znów w sobie kobietę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie

      Trzeba przytyć a nie liczyć na to ze pozostanie sie z niedowaga lub wychudzeniem i okres wróci
      Do tego trzeba dietę w której dostarczasz 40% całkowitej liczby kalorii w postaci tluszczu

      Takie życie (-:

      Usuń
    2. Miałam to samo. Przytyłam, zaczełam jeść o wiele większą ilosć tłuszczów i .... UDAŁO SIĘ!

      Usuń
  9. mi kawa ani trochę nie pomaga jak boli głowa... a Ty kochana odpocznij!!! :*
    śniadanie idealne na chłodne zimowe poranki, takie już niedługo!! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł bardzo kreatywny, sposoby na dynie coraz bardziej mnie zaskakują.. :D
    Na mnie tak rozgrzewająco działa owsianka pieczona z jabłkami i cynamonem:p

    Szkoła potrafi wyczerpać psychicznie i fizycznie.. Prawdopodobnie stąd to zmęczenie u ciebie

    OdpowiedzUsuń