czwartek, 22 października 2015

475. Związek z fasolą.

Kakaowy placek fasolowy podany z pastą chałwową z morwą i śliwkami

Śniadanie może i nie wygląda, może zdjęcia nie są najpiękniejsze i może nie jestem z tym pomysłem nowa, ale jednak się tu pojawiam. Uwierzcie mi, że to śniadanie to naprawdę bardzo dobry początek dnia. Słodka pasta chałwowa z morwą, odżywcza fasola i bogate w pierwiastki kakao. Niczym wisienka na torcie - śliwki. Kolejny przyjemny akcent. Dawno tak dobrego połączenia nie jadłam. 
Albo po prostu może w końcu zatrzymałam się na chwilę i skupiłam tylko na jedzeniu, a nie załatwianiem milion spraw jednocześnie?


Przepis na kakaowy placek fasolowy:

120 g ugotowanej fasoli (może być z puszki)
1 jajko
30 g mąki pszennej pełnoziarnistej
1 łyżka kakao
1 łyżka syropu klonowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Fasolę zmiksować na gładką masę. Białko ubić, a żółtko wraz z syropem klonowym dodać do fasoli. Ponownie zmiksować i dodać mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Wymieszać. Na sam koniec dodać ubite białko i delikatnie wmieszać do masy. Rozgrzać patelnię i lekko natłuścić. Smażyć placek ok. 4-6 min pod przykryciem, po czym przewrócić na druga stronę i smażyć jeszcze przez chwilę. Podać z ulubionymi dodatkami. 
Smacznego!


Doba taka krótka, tyle rzeczy do zrobienia. Może gdyby nie siedziałoby się na podłodze przez godzinę i słuchaniu smutnych piosenek z niezindentyfikowanymi kroplami na policzkach, zdążałoby się ze wszystkim?

8 komentarzy:

  1. Takie śniadania, które wyglądają mniej korzystnie zwykle mają to do siebie, że są najpyszniejsze :)
    Niezidentyfikowane krople na policzkach powinny zniknąć jak najszybciej! Trzymaj się ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  2. No patrz - Krakowianki mają strączki na patelni! Ty fasola, ja ciecierzyca, ale się dobrałyśmy :P Ja przepraszam, ale co znaczą te słowa pod przepisem, czemu nic o tym nie wiem? :< Pamiętaj, zawsze możesz napisać, zadzwonić itp, chociaż wiem, że w takich momentach nie ma się ochoty. W każdym razie ja, kiedy mam doła też marnuję mnóstwo czasu...

    OdpowiedzUsuń
  3. UWIELBIAM tą pastę sezamową. Szkoda, że kupiłam tylko jeden słoik. Czas wybrać się do Trójmiasta po kolejny :P

    OdpowiedzUsuń
  4. A według mnie prezentuje się mega! Takiego jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fasola jest idealna do wypieków tego typu :)

    OdpowiedzUsuń