niedziela, 18 października 2015

473. Niestandardowe rollsy.

Orkiszowo-gryczane bananowe cinnamon rolls

Gdy tylko przychodzi weekend, przychodzi ochota na pieczenie i gotowanie. Może nawet nie ochota, bo chęć jest zawsze, ale czasu brak. A weekend przecież na wszystko jest czas. Co z tego, że zamiast uczyć się na kolejne sprawdziany wyrabiam ciasto czy obserwuję jak drożdżówki rosną. Ten czas w ciągu tygodnia staram się wykorzystać do końca pod każdym względem, choć zdarzają się też takie, gdy jedyne na co się ma ochotę to przeleżeć w łóżku cały dzień z książką lub przed telewizorem. 
Oczywiście również wtedy mamy ochotę na dobre jedzenie. Dlatego też czy jesteście zabiegani czy leniuchujecie, polecam zrobić drożdżówki. Uwierzcie mi, na pewno nie pożałujecie!

Przepis na orkiszowo-gryczane bananowe cinnamon rolls:
(13 niewielkich drożdżówek)

3 szklanki mąki orkiszowej
1 szklanka mąki gryczanej
3 mocno dojrzałe banany
1 jajko + 1 żółtko
1/2 szklanki mleka
50 g masła
50 g drożdży
1/4 szklanki cukru brązowego

3/4 szklanki cukru brązowego
70 g masła
3 łyżeczki cynamonu

Mleko podgrzać. Drożdże rozrobić z łyżeczką cukru, aby stały się płynne i rozpuścić w letnim mleku. Odstawiamy na 10 min do wyrośnięcia.

Masło rozpuszczamy. Mąki przesiewamy. Banany rozdrabniamy na papkę. Łączymy ze sobą wszystkie składniki na ciasto wraz z zaczynem. Wyrabiamy gładkie ciasto. Ma być nieco luźne, ale nie może się kleić do rąk. Odstawiamy do podwojenia objętości na ok. 1 godzinę.

Masło na "nadzienie" rozpuszczamy. Cynamon łączymy z cukrem. Wyrośnięte ciasto wyrabiamy jeszcze przez chwilę, podsypując mąką w razie potrzeby i rozwałkowujemy na duży prostokąt o grubości ok.0,5 cm. Na cieście rozsmarowujemy masło i posypujemy mieszanką cukru z cynamonem(odstawiamy trochę do posypania wierzchu). Zwijamy w długą roladę i kroimy na części. Przekładamy drożdżówki na blachę wyłożoną papierem i przykrywamy. Odstawiamy do napuszenia na ok.30 min. 

Nagrzewamy piekarnik na 180 stopni. Po napuszeniu smarujemy drożdżówki białkiem i posypujemy resztką cukru. Pieczemy ok.20-25 min do złotego koloru. Studzimy na kratce.
Smacznego!


No i w końcu się doczekałam. Dzisiejsza niedziela będzie bardzo przyjemna. Oczywiście, trzeba się uczyć, bla bla bla. Ale czeka mnie dzisiaj miło spędzony czas z Weroniką na krakowskiej Veganmanii. Po dodanych postach na Facebooku przez organizatora nie spodziewam się, że szybko zdecydujemy się co zjeść. Nigdy chyba jeszcze nie było na takiej typu imprezie aż tylu dostawców. Na szczęście pogoda dopisuje, więc dobra zabawa gwarantowana.
Nauka nie ucieknie, a taka okazja zdarza się raz na rok. 

18 komentarzy:

  1. Już się nie mogę doczekać, aż zawitam do Krakowa i się z Wami spotkam! udanej niedzieli, na pewno taka będzie.
    A bułeczki wyszły Ci przednie królowo drożdży! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie rollsy mogłyby dla mnie ustanowić nowy standard ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle ich masz, że byś mogła mnie poczęstować :D
    W takim razie udanego dnia kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Hah, ja prawie wczoraj zaczęłam piec szarlotkę - im więcej nauki, tym większa chęć na kulinarne eksperymenty. Rozumując odwrotnie, skoro jestem więcej niż pewna, że w przyszłym tygodniu będę ja piekła, to zapowiada się masa zadań i sprawdzianów :D O jak mi miło, że zostałam podlinkowana, jak jakiś fejm :D Chyba pogoda z całej Polski zebrała się w Krakowie specjalnie dla nas :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie wydarzenia :) Bawcie się smacznie! :) Czekam na relację!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają obłędnie pysznie! Chyba skuszę się na takie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ta impreza jest świetna, byłam dwa razy :) na pewno będziecie pysznie się bawić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. z wielkim smakiem sięgnęłabym po takiego rollsa! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, mogę wpaść na podwieczorek? 😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, ze dobrze się bawiłyście! :*
    Na pewno zrobię te Twoje cudne drożdżóweczki ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czemu tak dawno nie piekłam cinnamon rolls ;) może któryś weekend i mi podpowie, żebym je upiekła!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobię je na przyszły weekend! Jako taką nagrodę wytrwania całego szkolnego tygodnia :3
    Wspaniałe te rollsy :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie mam słabość do wszelki rolls'ów :D Śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Udanej zabawy! :*
    Rollsy genialne, porwałabym jednego :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam do nich mega słabość, cuda!

    OdpowiedzUsuń