czwartek, 15 października 2015

472. Najprostsze - najlepsze.

Bananowe ciastka owsiane z orzechami włoskimi i gorzką czekoladą podane z serkiem wiejskim z granatem

Zamiłowanie do prostoty przejawia się u mnie ostatnio ze względu na ciągły pęd i natłok obowiązków. Zależy mi żeby jednocześnie było szybko i smacznie. Przygotowanie tych ciastek trwa 20 minut łącznie z pieczeniem, a przepis podstawowy składa się zaledwie z dwóch składników! Czy może być coś piękniejszego? 
Chyba tylko konsumpcja. Gdy zajada się te ciastka, nie dowierza się, że zrobione są z tak minimalnej liczby składników i że nie użyłam tam ani grama cukru, mąki czy tłuszczu. Ciastka też są odpowiednie dla wegan. Są źródłem wielu dobrych składników odżywczych. Czy mam wymieniać dalej?


Przepis na bananowe ciastka owsiane:
(ok.8 ciastek)
2 mocno dojrzałe banany
1 szklanka płatków owsianych

dodatkowo:
garstka orzechów włoskich (posiekanych)
3-4 kostki gorzkiej czekolady posiekanej w kostkeczkę
3/4 łyżeczki cynamonu
1/3 łyżeczki kardamonu
1/4 łyżeczki imbiru
szczypta soli i szczypta gałki muszkatołowej

Banany rozgniatamy na gładką papkę. Dodajemy płatki owsiane. Tutaj można dodać dowolne dodatki, ale jeśli ktoś woli jeszcze bardziej "dietetyczną wersję", nie musi nic dodawać. Radzę jednak wzbogacić ciastka o wartościowe orzechy czy czekoladę. Mieszamy wszystkie składniki. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blachę do pieczenia wykładamy papierem. Z naszej masy zwilżonymi dłońmi formujemy ciastka i układamy na blasze. Pieczemy ok.15 min.
Studzimy i zajadamy.
Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Zabieram się do takich ciasteczek od nie wiem jak dawna! Niby takie proste do zrobienia, ale jakoś ciagle coś innego mi do głowy wpada. Niam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany, kocham owsiane ciacha :> gdybym zwlekła się dziś do szkoły, migłabym Cię błagać chociaż o jedno, ale to jest ten dzień, kiedy mogę wygrzać się w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te proste owsiane ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękno tkwi w prostocie, czyli w tych ciasteczkach <3

    OdpowiedzUsuń
  5. o proszę. Jaki fajny pomysł, muszę wykorzystać, bo właśnie mam mało czasu na wypiekanie czegoś skomplikowanego. Będą idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham chrupać takie domowe owsiane ciasteczka z dodatkami, prostota wygrywa... no i owies <3 ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś robiłam takie ciacha dla przyjaciółki. Smakowały wszystkim, także powtórka będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To jedne z moich ulubionych ciastek! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja cenię sobie najbardziej właśnie tę prostotę!
    chętnie bym spróbowała tych ciasteczek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie----najprostsze rozwiązania są najlepsze :D Bardzo smacznie :)

    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie. Do zdobycia książka "Cukiernia Lidla" oraz zestaw do herbaty. http://jagodzianacoffee.blogspot.com/2015/10/konkurs-swietujemy-z-jagodziana-coffee_12.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurczę! Zawsze kiedy przeglądam blogi z przepisami i wszystkie zdjęcia tych pysznych dań lub deserów, myślę jak bardzo chciałabym to zjeść. Ale, że jestem dopiero początkująca w kuchni, jakoś zawsze znajduję wymówkę żeby nie próbować.
    Ale te ciastka są tak bajecznie proste, że aż żal nie spróbować. Muszę je koniecznie spróbować je zrobić jutro lub w poniedziałek. Natchnęłaś mnie i dodałaś motywacji do działania.
    Pozdrawiam

    damecarax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń