sobota, 8 sierpnia 2015

Czas na obiad #5 Pełnoziarnista tarta z brokułami i fetą

Pełnoziarnista tarta z brokułami i fetą

Uwielbiam tarty. Szkoda tylko, że dla mnie i dla mamy cała blaszka tarty na jeden obiad to za dużo i piekę je tak rzadko. Wczoraj nadarzyła się jednak niepowtarzalna okazja. W związku z moimi urodzinami spędziłam wieczór z przyjaciółkami. Wiadomo, że nie będziemy siedzieć o pustych żołądkach, a tort to miły dodatek, ale jednak najeść się tym nie da. I tak oto powstała ta tarta. W przypływie weny na porannych zakupach. 
Brokuła polubiłam tak naprawdę niedawno, ale od tamtej pory uwielbiam go łączyć właśnie z jakimś serem albo domowej roboty sosem czosnkowym. Wczoraj postawiłam na ser. To był dobry wybór.

Przepis na pełnoziarnistą tartę z brokułami i fetą:

1 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 łyżeczki soli
125 g miękkiego masła
2-3 łyżki kwaśnej śmietany
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 brokuł
120 g fety
3-4 łyżki tartego sera żółtego np.gouda lub inny ulubiony
3 jajka
100 g kwaśnej śmietany
sól, pieprz, zioła prowansalskie

Mąkę wraz z proszkiem przesiać. Dodać sól i masło, po czym zacząć ugniatać masło z mąką jak na kruszonkę. Dodać śmietanę i zagnieść gładkie i elastyczne ciasto (w razie potrzeby podsypać mąką).
Włożyć na 30-60 min do lodówki.

Brokuł podzielić na różyczki i umyć. Podgotować w osolonej wodzie przez ok.4 min. Jajka wymieszać ze śmietaną i przyprawami.

Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.

Formę wysmarować masłem. Ciasto wyciągnąć z lodówki i wyłożyć nim formę do tarty. Ciasto obciążyć papierem do pieczenia i np.fasolą lub ryżem. Podpiec przez ok.15 min.

Na podpieczony spód wyłożyć brokuły, posypać serami i zalać śmietanowo-jajeczną mieszanką. Można posypać płatkami migdałów lub innymi ziarenkami. Piec przez ok.30-40 min.

Można zjadać na ciepło bądź na zimno tak naprawdę na każdy posiłek!
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Moja ulubiona <3 Ja też piekę rzadko tarty, ale to dlatego, że nikomu nie chce się z tym dłubać :P Ale chyba jutro upiekę, zrobiłaś mi smaka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. z wielką chęcią wymieniłabym słodką tartę na taką obiadową! i jeszcze raz wszystkiego co najlepsze:*:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm..no i mam pomysł na obiad. Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń