piątek, 17 lipca 2015

419. Nie zmarnuję sezonu.

Jagodzianka z czekoladą i kruszonką

Lato dla mnie mogłoby trwać i trwać. Niestety tak nie jest i zanim się obejrzymy już liście zaczną spadać z drzew. Jeszcze krócej trwają sezony na różne owoce i warzywa. Niestety często występuje wszystko na razi i mamy problem, żeby zjeść wszystkiego wystarczająco, bo przez kolejne parę miesięcy będzie nam tego brak. Bardzo dobrym sposobem na zachowanie smaku owoców są wszelakie dżemy i konfitury. Ja jednak postanowiłam upiec drożdżówki. Przecież je też można później zamrozić i w środku zimy cieszyć się pyszną jagodzianką. O ile wcześniej nie zjecie wszystkich... Tak jak u mnie w domu. Ale to tylko powód, by upiec kolejną partię!


Przepis na jagodzianki z czekoladą:
(6 dużych)
300 g mąki
1/3 szklanki cukru pudru
1 1/2 łyżeczki suchych drożdży
2 żółtka
3/4 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju rzepakowego
szczypta soli

2 łyżki mąki
2łyżki cukru trzcinowego
1 łyżka oleju
1 jajko

1 szklanka jagód
70 g posiekanej czekolady
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru trzcinowego

Mleko podgrzać i wymieszać z olejem. W międzyczasie w misce wymieszać wszystkie suche składniki na ciasto. Dodać żółtka i mleko z olejem. Zagnieść ciasto aż będzie elastyczne i z łatwością będzie odchodziło od ręki. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok.1-1,5 godz.

Jagody wymieszać z mąką i cukrem.

Wyrośnięte ciasto wyrobić krótko i podzielić na 6-7 części. Z każdej części uformować płaski placek i na jego środek nałożyć nadzienie - jagody i posiekaną czekoladę. Następnie uformować podłużną bułeczkę i zlepić końce. Po nadzianiu każdej babeczki, odstawić je do ponownego wyrośnięcia na 30-40 min. 

W międzyczasie rozbełtać jajko. Wyrobić kruszonkę. Nastawić piekarnik do 180 stopni(bez termoobiegu).

Wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem i posypać kruszonką. Piec przez ok.15 min do zarumienienia. 
Smacznego!



20 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc to dla mnie też lato mogłoby trwać wiecznie, aczkolwiek i jesień ma swój urok, uwielbiam przełom września/ października gdy wszystko jest w kolorowych liściach :) Wczoraj chłopak przyniósł mi borówki z ogródka i zastanawiałam się nad jakimś fajnym ciastem, chyba wykorzystam Twój przepis na drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio ciągle mijam cukiernie z wysypem jagodzianek.. ale żadna nie dorównuje Twojej! wygląda obłędnie, i właśnie tak, jak powinna się prezentować prawdziwa jagodzianka! (: jak będziesz piec kolejną partię to zamawiam expresem jedną do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiało być pyszne!Ja nie przepadam za jagodami ani jagodziankami,ale twoja wygląda na prawde bardzo zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam wiecznie poczucie, że marnuje sezon bo jagód nie jadłam jeszcze :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlatego latem trzeba po prostu spożywać kilogramy owoców i warzyw, a jak się da to jeszcze je pomrozić :D
    I jagodzianki to też dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jogodzianki z czekoladą brzmią przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z czekoladą?! Poproszę jedną!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, wspaniała z czekoladą to prawdziwa pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dobre przypomnienie, muszę upiec jagodzianki! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie jednym ze smaków lata są właśnie jagodzianki. Twoje z czekoladą to po prostu niebo!
    Bananowe kluski od Ciebie też były cudowne! <3
    little-mornings.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie pamiętam już kiedy ostatnio jadłam jagodzianki! Ale mi ochoty narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo :( Muszę jeszcze dorwać jagody i upiec <3

      Usuń
  12. Są idealne! W zeszłym roku robiłam porzeczanki i do tej pory pamiętam ich smak w połączeniu z mlekiem o poranku <3 Ale ostatnio jakoś przeraża mnie perspektywa drożdżówkowania, kojarzy mi się to z uklejonymi od ciasta garnkami :P muszę się chyba w końcu zabrać za pieczenie, bo jak widać efekt może być powalający ;)

    theplateofblackdog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, koniecznie muszę upiec jagodzianki w tym tygodniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jagodzianki same w sobie są genialne, ale z czekoladą...Bajka po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowicie tęsknię za jagodziankami, smak dzieciństwa, który uwielbiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jagodzianki to punkt obowiązkowy na mojej sezonowej liści produktów, które koniecznie muszę zjeść - w tym roku były już dwie sztuki (póki co) :D

    OdpowiedzUsuń