piątek, 3 lipca 2015

415. Podwójne szczęście.


Cytrynowe placki kukurydziane nadziane borówkami podane z masłem orzechowym

Po co robić jeden duży placek albo kilka małych, kiedy można zrobić dwa średnie placki idealne do zjedzenia ręką? Nie wiem dlaczego, ale jako mała dziewczynka wszelkie placki, naleśniki, gofry jadłam rączkami. Po prostu tak najbardziej mi smakowało. Później oblizywałam ze smakiem ubabrane paluszki. Dzisiaj się trochę poczułam jak mała dziewczynka. Zjadłam dwa pyszne placki z ulubionym kremem, nie przejmując się tym, że na palcach czy buzi mogą pozostać fioletowe plamy.

Przepis na cytrynowe placki kukurydziane z borówkami:
1 jajko
50 g mąki kukurydzianej
50 ml mleka
sok z połówki cytryny
skórka z połowy cytryny
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
garść borówek

Wszystkie składniki oprócz borówek miksujemy na gładką, gęstą masę. Dodajemy borówki i mieszamy. Na dobrze nagrzaną i natłuszczoną patelnię wylewamy ciasto na placki. Polecam zrobić takie dwa większe. Smażymy przez parę minut z jednej strony na średnim ogniu.
Smacznego!

20 komentarzy:

  1. Placki i naleśniki zawsze smakowały i do tej pory najlepiej smakują jedzone ręką.. ja ciągle je tak jem ;) Po co brudzić sztućce i talerze? Najlepiej brać je z patelni i od razu jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam zawsze próbowałam nożem i widelcem, bo chciałam pokazać jaka to jestem duża :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jako dziecko wszystko brałam do rąk i tak jadłam - zwłaszcza wszelkiego rodzaju racuchy i naleśniki. Także popieram, że idealna wielkość gra tu kluczową rolę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne połączenie, słodkie borówki i kwaśna, aromatyczna cytryna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja praktycznie zawsze jem placuszki ręką :D Tak wygodniej ;) A Twoje są śliczne, takie optymistyczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj też jadłam placki rękoma, najlepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie wszystko nożem i widelcem! Wtedy nie jem łapczywie, tylko się delektuję :D Ale twoje placki to bym łapkami wsunął :D
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O ja właśnie czasami lubię zrobić dwa placki, akurat mam patelnię idealną do tego :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie pyszne! Ja zawsze jem placki widelczykiem do ciast lub malutką łyżeczką, nie lubię nigdy używać noża :D

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie jestem za taką formą placków! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Amerykańskie śniadanie :D Boskie połączenie - borówki + cytryna, oraz borówki + PB <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem czy dobrze świadczy ze ja po dziś dzień jem rękoma dość często, ale trudno- taka prawda ;) i patrząc na takie śniadania tęskno mi do zapału do robienia czegoś ambitnego w kuchni rano

    OdpowiedzUsuń
  13. nie jesteś sama, ja też kocham jeść rękoma!
    zmieniłam adres bloga jakby co ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają tak cudownie puszyście :) Placuszki zazwyczaj polewam duuużą ilością jogurtów, dżemów itp więc jednak sztućce są mi potrzebne :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ja jadłam zupę reką hahahah!

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam wszystko, co kukurydziane! nie dość, że jest delikatne w smaku to jeszcze ma uroczy kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja zwyklę robię albo jeden duży, albo parę mniejszych. Dwa jakoś u mnie jest rzadką liczbą akurat ;p

    OdpowiedzUsuń