wtorek, 9 czerwca 2015

401. Prawie koniec zapasów.

Migdałowy serniczek podany z gorącymi wiśniami i sosem wiśniowym

Przegapiłam fajną pełną liczbę. Dlatego dzisiaj, jeden numerek po, na przekroczenie czwartej setki coś bardziej wymagającego niż kanapka czy owsianka. Temperatury jednak ostatnio nie sprzyjały zapalaniu piekarnika, lecz wczorajszy wieczór okazał się wręcz idealny. A dzisiaj o poranku mogę delektować się chyba najlepszym śniadaniowym serniczkiem jaki do tej pory jadłam! Może to też za sprawą zeszłorocznych wiśni? Jeszcze została ich jedna porcja i wszystkie owoce z czeluści mojej zamrażarki zjedzone. Idealnie, bo truskawki zbliżają się do swojej najniższej ceny, więc będziemy robić nowe zapasy. 


Przepis na migdałowy serniczek:

150-200 g twarogu (najlepszy półtłusty)
1 małe jajko
1 łyżka mielonych migdałów
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1/4 szklanka mleka
1 łyżka syropu z agawy
kilka kropel aromatu migdałowego
porządna szczypta proszku do pieczenia
szczypta soli
mała garstka płatków migdałowych

Twaróg rozdrobnić widelcem razem z żółtkiem. Dodać migdały, aromat, syrop i wymieszać. Mąkę ziemniaczaną rozrobić w mleku i dodać do sera. Białko ubić na sztywno z szczyptą soli i dodać do reszty masy. Bardzo delikatnie wymieszać. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Kokilkę, w której będziemy piec serniczek, natłuścić. Wlać do niej masę i posypać płatkami migdałowymi. Piec serniczek ok.25-30 min. Studzić w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami. Na noc włożyć do lodówki, a rano podać z ulubionymi dodatkami. 
Smaczenego!

17 komentarzy:

  1. cudny ten migdałowy serniczek :)
    ale nabrałam smaka :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniczek z wiśniami, o jak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszny pomysł na śniadanie, bardzo lubię słodkie początki dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi tam temperatura nie przeszkadza nigdy, zawsze warto włączyć piekarnik :) a wiśni nawet nie zamroziłam, w tym roku już nie popełnię tego błędu :D
    mój nowy adres: www.anappleaday.pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak smacznie wygląda. Zawsze zazdrościłam Wam tych wiśniowych zapasów! :P
    Na pewno zrobię w tym roku serniczek z wiśniami <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniczek pierwsza klasa :D choć te wiśnie musiałbym zastąpić innym owocem, bo nie lubię

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealny na uczczenie 400 posta! Pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Migdałowy z mrożonymi wiśniami musiał smakować fantastycznie. :)
    https://kikidietetycznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis zapisany! Teraz trzeba tylko wykombinować wiśnie, aby było tak pysznie jak u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. no nic dodać nic ująć, jest idealny! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. migdałowy sernik z wiśniami- poranne szaleństwo!

    OdpowiedzUsuń
  12. nie dość, że serniczek w przepysznym smaku to jeszcze z wiśniami *-* lepszego śniadania dziś chyba nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam serniczka, a połączenie z wiśniami...pycha!

    OdpowiedzUsuń