niedziela, 10 maja 2015

Czas na małe co nieco #Majowy napój

Kompot z rabarbaru z waniliową nutą

Maj to jeden z moich ulubionych miesięcy. Na drzewach jest już całkiem zielono i mam wrażenie, że to ta majowa zieleń jest najładniejsza. Nawet jeśli pada to ten deszcz pachnie wiosną, a w powietrzu unosi się zapach świeżości. Pojawiają się nowalijki, pierwsze polskie owoce i warzywa. Jednym z nich jest rabarbar. Kiedy zauważyłam go w pobliskim warzywniaku, po prostu nie mogłam się nie skusić. Miało być ciasto drożdżowe, ale w ostatniej chwili zdecydowałam się na kompot. Jednak z obydwoma rzeczami mam przemiłe wspomnienia. Najlepiej by było zajadać drożdżowe z kruszonką i rabarbarem, popijając kompotem. Myślę, że na ciasto zdecyduję się następnym razem!


Przepis na kompot z rabarbaru z waniliową nutą:

ok.500 g rabarbaru
nieco ponad 1 litr wody
4 łyżki cukru
ziarenka z 1 laski wanilii(ew.1 łyżka cukru wanilinowego)

Cukier wsypać na dno rondla z grubym dnem. Gdy zacznie brązowieć, wsypać pokrojony na 1 cm kawałki rabarbar. Przesmażyć. Gdy rabarbar zacznie puszczać sok, przykryć. Dusić przez ok. 3 min, aby cukier się rozpuścić. Zalać wodą i zagotować. Dodać ziarenka wanilii i gotować jeszcze przez ok.2-3 min na małym ogniu. Odstawić na parę minut z ognia i przecedzić, odciskając rabarbar na sicie. Całkowicie wystudzić. 
Najlepiej smakuje schłodzony.
Smacznego!

Rabarbarowa rewolucja

16 komentarzy:

  1. Coraz bardziej przekonujecie mnie do rabarbaru! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dżemik jadłam, ciasto jadła, teraz czas na kompocik :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przepraszam, ale muszę napisać, że jednak będę czekała na to ciacho i sprawdzony przepis, bo muszę upiec coś z rabarbarem, żeby się do niego przekonać! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedziałam, że coś z rabarbarem :D Uwielbiam go, a nie mam dostępu niestety:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czas, kiedy pijemy chłodzące napoje zamiast herbaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kompot rabarbarowy! <3
    To dla mnie taki przedsmak lata:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o tak, kompot z rabarbarem jest przeeepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki śliczny ma kolor! :) rabarbarowego nie piłam, ale inne domowe owocowe pijam bardzo chętnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam kompot z rabarbaru ! ale ja zawsze zostawiam owoce w kompocie ;3

    OdpowiedzUsuń
  10. Maj rzeczywiście jest piękny, ale jednak pogoda za oknem mi go obrzydza :c
    Co do kompotu - nie piłam takiego chyba od wieków, praktycznie zapomniałam jak smakuje...

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis, waniliowa nutka kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też lubię maj, za tą jego uniwersalność ;)
    Chyba zrobię tak kompot!

    OdpowiedzUsuń