niedziela, 24 maja 2015

389. Chęć poleniuchowania.

Gofry marchewkowe z bananem i masłem orzechowym

Dobrze, że przynajmniej w niedzielę nie muszę się nigdzie śpieszyć. Mam czas by spokojnie zrobić sobie kawę i coś słodkiego do kawy. Zamarzyły mi się gofry, bo tak sobie rozmyślałam o wakacjach. A, że ostatnio zaczęły mi wychodzić przeróżne wariacje na ich temat, zdecydowałam się tym razem na marchewkowe. Nie wiem jak wy, ale ja zasmakowałam w połączeniu marchewki i banana. A co do tego lepiej może pasować jak nie masło orzechowe? Ten poranek mógłby trwać i trwać. Szkoda tylko, że matematyka, fizyka i chemia same się nie nauczą.

Przepis na gofry marchewkowe:
1 jajko
1 mała marchewka(ok.60 g)
60-70 ml mleka
50 g mąki (u mnie żytnia)
1 łyżeczka rozpuszczonego oleju kokosowego
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki cynamonu
szczypta soli

Marchewkę ścieramy na małych oczkach tarki. Dodajemy jajko, mleko i olej. Miksujemy. Do drugiej miski przesiewamy mąkę i łączymy z proszkiem, cynamonem i solą. Dodajemy do mąki mokre składniki i łączymy ze sobą porządnie. Gofrownicę natłuszczamy i nagrzewamy porządnie. Przekładamy masę i pieczemy gofry ok.8 min.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

21 komentarzy:

  1. No tak, jak gofry, to i wakacje :) Dobrze, że chociaż przy śniadaniu można się rozmarzyć i przez chwilę oderwać od nauki. Powodzenia :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę powtórzyć gofry marchewkowe, Twoje prezentują się tak idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba muszę przeprosić się z moją gofrownicą. ;] Ja mam dziś bardzo dużo do zrobienia, a jakichkolwiek chęcie brak. :|

    OdpowiedzUsuń
  4. dla mnie pasowałaby czekolada- mimo wszystko połączenie banana z pb uważam za nieco przereklamowane. ale marchew z nim- to już co innego!
    hm, myśli o wakacjach gdy są one tak blisko wywołują niebezpiecznie przyjemne rozmarzenie- zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrób mi takie gofery proszę, proszę, proszę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś też robiłam te gofry - są przegenialne, muszę je powtórzyć!
    No i zazdroszczę, że masz jeszcze tyle masła orzechowego, moje dwa słoiki już poszły się bujać .__.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest mój trzeci słoik, a czwarty jeszcze w szafeczce nieotwarty czeka :)

      Usuń
  7. Masło orzechowe, marchewka i banan - wprost idealne trio ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbuj marchewki z tahini, to jest dopiero coś! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja to widzę tak: przynajmniej przedmioty są powiązane jako tako ze sobą, więc nie będzie takiej rozbieżności.. :P trzeba szukać dobrych stron!
    Gofrów wieki nie jadłam, a domowych... nigdy :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne gofry! Ale też jak wyżej, polecam Tobie spróbowanie kombinacji marchewki z tahini! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. i ten moment kiedy nie mam gofrownicy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączę się z Tobą w bólu. :<
      Toć to nieludzkie, żeby tak goframi kusić, jak nie wszyscy mają gofrownicę! ;)

      Usuń
  12. Najprostsze i najpyszniejsze połączenie ♥ Biorę te gofry :D
    Pocieszę Cię, że maj już się kończy i oceny wkrótce będą powystawiane, głowa do góry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + nominowałam Cię do Liebster Blog Award ;)

      Usuń
  13. No tak gofry i to jeszcze z bananem i PB to najlepsze śniadanie przed dniem pełnym nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. marchewka z masłem orzechowym to jeden z moich ulubionych duetow :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Marchewka i masło orzechowe <3 Ostatnio nie miałam czasu zjeść obiadu i otworzyłam słoik masła, skroiłam chyba z 6 dużych marchewek i wrąbałam prawie cały słoik maczając w nim słupki marchewek XD

    OdpowiedzUsuń