czwartek, 7 maja 2015

376. Bez zbędnego gotowania.

Nocna jogurtowa owsianka z musem rabarbarowym i nerkowcami

Mam coraz większą ochotę na śniadania z lodówki. Ciepło za oknem, słońce przebija się przez rolety w moim pokoju, a śniadanie czeka na mnie w lodówce. Czego chcieć więcej?
No może więcej wolnego czasu. Dzisiaj czas się zebrać do szkoły. Na szczęście tylko na biologię i wyjście do Ogrodu Botanicznego. Mam nadzieję, że deszcz nas nie złapie.
Jeszcze wracając do śniadania... Chyba zakochałam się w rabarbarze. Albo zapomniałam jak on świetnie smakuje. Teraz jeszcze czekam na truskawki i piekę swoje ulubione drożdżowe z kruszonką!

Przepis na nocną jogurtową owsiankę z musem rabarbarowym:
4 łyżki płatków owsianych
1 łyżka siemienia lnianego
wrzątek
150 g jogurtu naturalnego
1 łyżka syropu z agawy/klonowego

1 laska rabarbaru
1 łyżka cukru trzcinowego
trochę wody

Kroimy rabarbar w kostkę. Przekładamy do rondla z grubym dnem, zasypujemy cukrem i dolewamy odrobinę wody. Gotujemy do rozpadnięcia się rabarbaru i powstania delikatnego musu.
W tym czasie płatki i siemię mieszamy i zalewamy wrzątkiem, aby napęczniały. Gdy płatki wchłoną całą wodę, mieszamy z jogurtem i słodzidłem.
Na dno słoiczka/ miseczki przekładamy mus. Na to wykładamy płatki z jogurtem i wstawiamy na noc do lodówki. Rano wyciągamy i podajemy. 
Smacznego!

22 komentarze:

  1. Rabarbar to mój wiosenny ulubieniec - nie dziwię się, że przypadł Ci do gustu w takiej owsiance :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jestem nieuważna, ale jeszcze nigdzie rabarbaru nie widziałam...
    Pyszne takie śniadanie, nabrałam ochoty na nerkowce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnimi czasy wszędzie widzę rabarbar! Kaufland, tesco, biedronka i kompletnie nie mam na niego pomyslu :<

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbar, po tak długie przerwie zawsze smakuje cudownie. I ja muszę zacząć preferować lodówkowe śniadania, a odpocząć od tych rozgrzewających :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi wielkiej ochoty na jogurtową owsiankę! :)
    Ale pozytywne zmiany na blogu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha!:) Właśnie tak ostatnio dzień w dzień wyglądają moje śniadania :D Zazdroszczę rabarbaru:(

    OdpowiedzUsuń
  7. też mam ostatnio jakaś taką dziwną ochotę na zimne śniadania, a jeszcze jak one czekają na mnie w lodówce, to jest idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rabarbar podbił moje serce, tak jak Twoja owsianka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. hehe po trzech dniach smażenia placków chyba przerzucę się na "gotowe" śniadania :D Twoja wersja mi bardzo odpowiada :D

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem ogromną fanką nerkowców, więc jak tylko je widzę to szaleję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że troszkę się tu zmieniło ;)
    Słoiczek wygląda naprawdę bosko, zazdroszczę rabarbaru ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. też muszę już rozpocząć zarówno sezon lodówkowych śniadań jak i rabarbarowy :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Też mnie ostatnio ciągnie do zimnych śniadań:)
    Rabarbar uwielbiam, czekam tylko, aż sezon będzie w pełni, żeby upiec ulubione ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  14. no to miałaś smaczne śniadanie <3 uwielbiam nerkowce i rabarbar <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Uroczo wygląda w tym słoiczku ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śniadania z lodówki powoli muszę zacząć robić, czasu można rano zaoszczędzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, a ja owsianki wieki nie jadłam...zrobię sobie taką na kolację :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie cenne składniki płatków zachowane :)
    Jak upieczesz to ciacho to mogłabyś zaprosić haha<3

    OdpowiedzUsuń