poniedziałek, 4 maja 2015

374. Warzywo w gofrach z amerykańskim twistem.

Gofry cukiniowe z masłem orzechowym i domowym dżemem malinowym

Już dawno nie jadłam gofrów. Pluję sobie w brodę, że tak rzadko u mnie bywają. No, ale w końcu w wolny poranek musiałam jakoś chociaż trochę poszaleć. Nie byłabym po prostu sobą. Lodówka prawie pusta dziś po majówkowej nieobecności, ale gdzieś w zakamarkach szuflady znalazł się kawałeczek cukinii. Długo się zastanawiałam co z nim zrobić, aż w końcu padło na gofry. A, że żadnych owoców w domu, zjadłam je w znanym i lubianym przez amerykanów połączeniu pb&jelly. Dawno nie jadłam tak smacznego śniadania!

Ten wyjazd do babci na weekend trochę mi dał. Odpoczęłam przede wszystkim. Brzuch ze stresu mnie nie bolał. Ale jak wróciłam, tak jakby problemy wróciły. Mimo to obiecałam sobie, że biorę się za siebie. Wolne dni może naładują mnie pozytywnie.

Przepis na gofry cukiniowe:
1/3 dużej cukinii
1 małe jajko
3 łyżki mąki żytniej
1/4 szklanki mleka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka oleju
1 łyżeczka cukru trzcinowego
szczypta cynamonu
szczypta soli

Cukinię ścieramy na grubych oczkach tarki i odciskamy z nadmiaru wody. Łączymy warzywo z resztą składników. Natłuszczamy porządnie gofrownicę i nagrzewamy. Pieczemy gofry ok.8-10 min, najlepiej nie otwierając gofrownicy.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!



No i nie będę dziś gorsza! Wszystkim maturzystom przesyłam pozytywne fale i mocno trzymam za nich kciuki!




19 komentarzy:

  1. Te gofry wyglądają cudnie :o mnie zawsze wychodzą takie chudziutkie flaczki a Twoje są perfekcto :o <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się kochana, ze wypoczęłaś :* Postaraj się zachować trochę tej pozytywnej nuty, przenieść ją na codzienność, ok? :)
    Sama gofrów wieki nie jadłam, a masło orzechowe z dżemem malinowym- to mówi samo za siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziel się proszę proszę *.*
    Nie dziękuję! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też już dawno gofrów nie było....oj trzeba nadrobić :) Trzymaj się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozytywne fale odebrane! :D haha
    Śniadanie boskie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. No, to się dzisiaj zgrałyśmy z goframi, dżemem i masłem orzechowym na nich! :) I nawet przyznam się, że też chciałam wpleść w środek cukinię tudzież marchew, ale troszkę lenistwo górę wzięło :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogę się wprosić na śniadanie. Masło orzechowe i dżem malinowy mmm to musi być super połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też chętnie wprosiłabym się na śniadanko, pyszns trio :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że wypoczęłaś :) PB&Jelly - bardzo dobre połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś robiłam cukiniowe- dwie godziny po nich gofrownicę szorowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. robiłam cukiniowe ale z masełkiem nie próbowałam!
    cieszę się, że wypoczęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie alternatywy dla klasycznych wersji przepisów to ja lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Po moich ostatnich nieudanych gofrach, trochę się do nich zraziłam. Muszę znów upiec! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super te gofry, przywołują wspomnienie lata :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wszystko co ma w nazwie Ameryka biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż żal, że nigdy nie jadłam cukinii na słodko!:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Też nie jadłam dawno gofrów! Ale z cukinią? Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń