wtorek, 14 kwietnia 2015

Czas na obiad #3 Słoneczna zupa

Zupa krem z kukurydzy

Dzisiaj wam przedstawiam propozycję obiadową. Tą zupę zjadłam parę dni temu, bo wczoraj jeszcze nie ryzykowałabym z takimi daniami, bo cały dzień odżywiałam się lekkostrawnie. Dzisiaj chyba też tak będzie. Ale nie o tym chciałam. Chciałam o zupie, prawda? 
Zawsze sceptycznie podchodziłam do tego typu zup. Kremy nie były moją ulubioną formą obiadu. Ale w tej zupie się zakochałam! Gęsta, lekko słodkawa i sycąca. W towarzystwie pieczywa lub grzanek tworzy świetną propozycję obiadową dla dwóch osób lub jako pierwsze danie dla 3-4 osób.
No i ten kolor zachęca skutecznie!

Przepis na zupę krem z kukurydzy:
250 g kukurydzy (gotowanej lub z puszki)
1 ziemniak
1 marchewka 
1 mała cebulka
500 ml bulionu warzywnego lub wody
1 łyżka oleju
1/4 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/3 szklanki śmietany lub mleczka kokosowego(wersja wegańska)
sól
pieprz

Warzywa obieramy i myjemy. W garnku rozgrzewamy olej i przesmażamy cebulkę. Zalewamy bulionem i dodajemy resztę warzyw. Gotujemy pod przykryciem przez ok.10 min. Dodajemy kukurydzę i dalej gotujemy przez parę minut. Przyprawiamy i dodajemy śmietanę/mleczko. Całość miksujemy na gładki krem. Podajemy na ciepło z pieczywem lub grzankami.
Smacznego!

17 komentarzy:

  1. Kocham kremy warzywne. Z kukurydzy nie próbowałam, dzięki za fajną propozycję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takiej wersji jeszcze kukurydzy nie spotkałam. Uwielbiam jej smak, więc chętnie posmakuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz, że ostatnio chciałam zrobić krem z kukurydzy, kiedy zostało mi pół opakowania puszki po sałatce z tuńczykiem? :D jestem pewna, że zupa była pyszna i z pewnością zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam latem bardzo podobną zupę i podbiła moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. koniecznie muszę zrobić krem z kukurydzy! na pewno pyszny

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę ją zrobić, uwielbiam zupy krem <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie moja ulubiona zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Łaaa, z kukurydzy! Pierwszy raz widzę i trafia do "must do", uwieeelbiam kremy

    OdpowiedzUsuń
  9. Z kukurydzy? O mamo, to musiała być pyszna ♥ Uwielbiam takie gęste i kremowe zupy *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. zupy krem to moje ulubione, że też jeszcze z kukurzdzy nie robiłam! świetna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Porywam przepis i zabieram się za krem *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam kremu z kukurydzy i bardzo żałuję, uwielbiam jej smak, więc proszę następnym razem zaprosić mnie na talerz takiego gorącego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a mnie kremy natomiast zawsze smakują, i są zdecydowanie najlepszym rodzajem zup:) a Twojej propozycji się zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam zupy kremy, ale z kukurydzy jeszcze nigdy nie jadłam!:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Takiego cuda to nigdy nie jadłam. ;)

    OdpowiedzUsuń