wtorek, 28 kwietnia 2015

371. Owsiankowy ufoludek.

Owsianka z jarmużem, siemieniem lnianym, bananem, daktylami podana z suszoną morwą białą i mleczną czekoladą z orzechami laskowymi

Wczoraj byłam oczarowana owsianką Darii i obiecałam sobie, że ją zrobię. Nie sądziłam nawet, że nastąpi to tak szybko. Jakoś ta wiosna tak mnie nastraja do zielonych kombinacji. Nie sądziłam nawet, że jarmuż tak dobrze może się skomponować w owsiance! Zjadłam ją naprawdę z dużym smakiem i mam nadzieję, że da mi dużo energii na dzisiejszy dzień. Ostatnio mi tej energii zdecydowanie brakuje, więc ratuję się różnymi naturalnym wspomagaczami, dlatego obowiązkowo banan w tej owsiance znaleźć się musiał. Dzisiaj jeszcze miałam za sobą swój mały debiut. Pierwszy raz spróbowałam morwę białą. Wiele dobrego wcześniej o niej słyszałam, dlatego ostatnio, będąc w dużym sklepie, zakupiłam ją na wagę, tak tylko na spróbowanie. Polubiłyśmy się. Wrócę po więcej.

Przepis na owsiankę z jarmużem, siemieniem lnianym, bananem i daktylami:
4-5 łyżek płatków owsianych
1 łyżka siemienia lnianego
1/2 szklanki wrzątku
1/2 szklanki mleka
4-5 daktyli
dojrzały banan
garść świeżego jarmużu

Daktyle siekam i wrzucam do szklanki. Zalewam wrzątkiem i odstawiam na całą noc. Rano dolewam do pełnej wysokości szklanki mleka. Zalewam tą mieszanką płatki z siemieniem wsypane do garnuszka. Gotuję na małym ogniu. Banana i jarmuż miksuję na gładką, zieloną papkę. Dodaję do zgęstniałej już owsianki. Gotuję do momentu osiągnięcia pożądanej konsystencji. Podaję z dowolnymi dodatkami.
Smacznego!

24 komentarze:

  1. Takie zielone, wiosenne owsianki potrafią dodać energii samym widokiem, a co dopiero smakiem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mnie ta owsianka ostatnio zachwyciła, a dziś u Ciebie znów. Muszę i ja taką zrobić jak dorwę jarmuż :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zieloną owsiankę chętnie bym pochłonęła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale! :) Pomysł z jarmużem na słodko mnie przekonuje.
    Uwielbiam suszoną morwę białą. Muszę odnowić zapasy.

    OdpowiedzUsuń
  5. moje smaki :D z jarmużem jest naprawdę genialna i kolejnym razem koniecznie dodaj też mleczko kokosowe :) a morwę bardzo lubię, ma ciekawy smak, jest wyjątkowa po prostu - tak jak każdy owoc :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio w sklepie zastanawiałam się, czy kupić morwę, ale się wycofałam. Następnym razem wezmę :)
    Jarmuż króluje ostatnio!

    OdpowiedzUsuń
  7. A na coś takiego to bym chyba nigdy nie wpadła! Odważnie, ale do odważnych świat należy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ufoludki są bardzo smaczne, z tego co słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jak to wszystko pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a chciałam napisać, że po mimo tych ciemnych kolorów wygląda bardzo fajne i zachęcająco :D

      Usuń
  10. Banany zawsze na propsie w potrzebie doładowania mózgu i reszty ciała - na naukę też, jak znalazł ;-]

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie też owsianka Darii oczarowała, więc na pewno ją przygotuje :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile przepysznych dodatków! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie owsianki Darii niezwykle kuszą, ale muszę powiedzieć, że Twoja jej dorównuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyjątkowo fotogeniczny ten ufoludek ! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ale super miseczka, ciekawe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wczoraj Daria kusiła tą owsianką a dziś ty :D Teraz pora na mnie , bo nie zaprzeczę, że świetnie się ona prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Na bogato - tyle pysznych dodatków! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Konfiguracja smakowa świetna i wygląd wzbudza zainteresowanie :)

    OdpowiedzUsuń