wtorek, 21 kwietnia 2015

365. Wdzięczny jarmuż.

Omlet z jarmużem i mozzarellą podany z pomidorem

Podejście do jarmużu nr 2. Powiem wam, że w koktajlu chyba lepiej mi podszedł. Niemniej jednak odkryłam jego kolejną zaletę. Szybko mięknie i w zasadzie podobnie zachowuje się na patelni jak szpinak. Dużo mi to daje, bo teraz wiem jak będę mogła z nim jeszcze pokombinować.

Przepis na omlet z jarmużem i mozzarellą:

2 garście jarmużu
2 jajka
1 łyżeczka oliwy
2 łyżeczki masła
sól
pieprz
czosnek(można użyć suszonego)
kawałek mozzarelli

Liście jarmużu umyć i poodcinać twarde końce. Na patelni rozgrzać masło i oliwę. Wrzucić posiekany czosnek(jeśli używamy świeżego) i jarmuż. Smażyć przez ok.3 min, aż jarmuż zmięknie. Jajka rozbełtać z solą. Wlać równomiernie na patelnię i smażyć aż środek zacznie się ścinać. Przyprawić i posypać pokruszoną mozzarellą. Złożyć na pół i smażyć jeszcze krótko z każdej strony. Podawać.
Smacznego!

17 komentarzy:

  1. uwielbiam omlet z jarmużem! Dla mnie nawet bardziej smakuje niż ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jarmuż pokochałam od pierwszego chrupkiego kęsa.. a ten omlet darzę równie wielką miłością od chwili zobaczenia zdjęcia! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu sama pokombinować coś z tym jarmużem, bo u Ciebie bardzo smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. omlecik wyszedł Ci zniewalający.
    swoją drogą jarmużu jeszcze nie jadłam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pycha! Na pewno spróbuję :D

    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja dawno czegoś tak prostego nie jadłam, jak omlet na wytrawnie. Aż dziw bierze :D Słodkie smaki pokonały wszystko haha :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi jarmuż smakuje najbardziej w formie chipsów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć wykorzystałem go w smoothie chyba tylko raz, to fakt - dobrze się tam sprawdził. A rośnie mi taki fajny w ogródku jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tez niedawno miałam debiuty z jarmużem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jarmużu jeszcze nie jadłam.... trzeba sprubować! :D Twój omlet bardzo kusząco wygląda :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja przygody z jarmużem jeszcze nie rozpoczęłam, ale chyba muszę go wreszcie kupić i wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  12. jak to smacznie wygląda! :) Ja z jarmużu to tylko chipsy robiłam. Chyba będę musiała wykazać się większą kreatywnością i coś innego przygotować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja nigdy jarmużu nie jadłam! :O

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam omlety :) A z drugiej strony kto ich nie lubi? :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń