środa, 15 kwietnia 2015

360. Zastąpić miseczkę owsianki.

Waniliowo-orzechowe trufle owsiane obtoczone w kakao

Trufle śniadaniowe obiecałam już sobie bardzo długi czas temu. Ostatnio wiele z was kusiło nowymi propozycjami, więc i ja się w końcu skusiłam. Żołądek już w trochę lepszym stanie, więc dzisiaj już wprowadzam "normalniejsze" jedzenie. Mam nadzieję, że nie obróci się to przeciwko mnie. Ale... dla takich trufli było warto. Teraz żałuję, że tak długo zwlekałam. Jeśli się ma na coś ochotę, nie można czekać. Teraz to już wiem. Może wyglądają niepozornie, bo miałam lekkie trudności z ich kształtowaniem i może nie należą do najpiękniejszych, ale zdecydowanie nadrabiają smakiem.
O! I znowu mam deser na śniadanie!

Przepis na waniliowo-orzechowe trufle owsiane:
6 łyżek płatków owsianych
1 łyżka siemienia lnianego
5 łyżek waniliowego napoju sojowego
5 daktyli (wcześniej namoczonych)
1 łyżka masła orzechowego
ziarenka z 1/2 wanilii

kakao,orzechy,wiórki, sezam do obtoczenia

Wszystkie składniki zmiksować. Odstawić na 5 min, aby masa zgęstniała. Zwilżyć dłonie i formować kuleczki. Obtaczać je w dowolnej posypce(u mnie kakao). Ułożyć w pojemniczku i wstawić do lodówki na całą noc.
Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Mniejsza o to jak wyglądają, musiały smakować niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne są i na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. trufle atakują codziennie! może się przyłączę do tego "ataku"? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio je jadłam, a znów mam na nie ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkie śniadaniowe wariacje pralinek ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis dodaje do swojej listy "do zrobienia" :D Jeśli ty żałujesz, to ja... pewnie bede jeszcze bardziej załowac, bo wciąz zwlekam :p

    OdpowiedzUsuń
  7. też mam zawsze problemy z nadaniem ładnego kształtu truflom czy tez jakimś kluskom, ale się nie przejmuję, bo zazwyczaj smak wynagradza te małe niedoskonałości w kształcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie desery na śniadanie najlepsze! <3 i do szkoły też warto zabrać ze sobą, świetny pomysł na przekąskę - polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. też się miesiącami zabierałam żeby zrobić trufle i też sobie w brodę plułam, że tak późno ;)
    dla brzucha takie śniadanie to lekarstwo jedynie

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę trufle owsiane w końcu zrobić, bo do tej pory tylko te z kaszy robiłam. To kakao na nich wygląda okrooopnie dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  11. dla takich trufelków odstawiłabym ukochaną michę owsianki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie odstępstwo to naprawdę pyszne odstępstwo ;) Muszę spróbować trufli w takiej wersji ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. dla mnie prezentują się znakomiecie! muszą geenialnie smakować ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm takie trufle od rana muszą gwarantować udany dzień!

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę je zrobić, ale najpierw fasolowe! :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyszły śliczne! Normalnie jak by były z czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają tak czekoladowo! Bosko. :)

    OdpowiedzUsuń