czwartek, 2 kwietnia 2015

353. Jeszcze żyję.

Serek wiejski z domową granolą orzechową, kiwi* i borówkami amerykańskimi
*pod spodem

Obiecałam kiedyś wam granolę. Dzisiaj wstawiam. Chwila z rana. Te ostatnie dni mkną tak szybko. Tyle chwil zwątpienia, zawahania. Czy to wszystko ma sens. Ledwo co przesypiane noce, bóle głowy, bóle brzucha. Dobrze, że już wolne. Może odpocznę. Ostatnio było mnie tu mało. Na razie się lepiej nie zapowiada, bo jutro wyjeżdżam. Będę się chciała na chwilę odciąć. W końcu święta za pasem. Chcę je spędzić z rodziną. W końcu się wziąć za naprawianie relacji międzyludzkich. Jestem trochę ostatnio jak ta pogoda. Bardzo zmienna.
 Trzymajcie kciuki.

Przepis na domową granolę orzechową:

1,5 szklanki płatków owsianych
2 łyżki pestek dyni
2 łyżki pestek słonecznika
1 łyżka sezamu
4 łyżki orzechów laskowych
1 łyżka migdałów
2 łyżki siekanej żurawiny
3-4 łyżki miodu
1 łyżka mleka
łyżeczka cynamonu
sok z 1/2 pomarańczy

Pestki, orzechy, migdały zmielić lub zblendować, by były drobne. Dodać resztę składników i porządnie wymieszać. Nagrzać piekarnik do 150 stopni. Wyłożyć blachę do pieczenia papierem. Wysypać granolę i piec przez ok.30-40 min, co jakiś czas mieszając. Wystudzić i przełożyć do szczelnie zamkniętego pojemnika. 
Smacznego!



Znalazłam wczoraj coś takiego. Strasznie mi się spodobało. Chciałam kiedyś robić fotorelacje, ale nie miałam motywacji, dlatego stwierdziłam, że podejmę się tego wyzwania.
Was też zachęcam. Później pod koniec kwietnia, fajnie będzie "powspominać" te dni jeszcze raz.

I jeszcze na koniec, bo nie wiem czy tu jeszcze zaglądnę przed świętami.
WESOŁYCH ŚWIĄT!

26 komentarzy:

  1. granola, borówki- nie wiem czy trzeba mówić więcej (;
    wyzwanie fajne, chętnie wzięłabym udział tylko... no, matura .-.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne to wyzwanie, świetna granola (w końcu z borówkami, omnomnmnomnm - nie może być inaczej).
    Udanego wyjazdu kochana, wypocznij i pooddychaj świeżym, wolnym od krakowskiego smogu powietrzem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wesołych Świąt :D
    A wyzwanie kapitalne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O z przepisu na pewno skorzystam bo mi się skończyła domowa granola;c
    A twoja wygląda tak apetycznie *.*

    Wesołych Świąt <3 zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zrobić granolę! Czekam na rezultaty wyzwania ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie, że dodałaś przepis na granolę, właśnie ostatnio szukałam, bo przydałoby się zrobić!:)
    Wyzwanie fajne, pomyślę nad nim!

    OdpowiedzUsuń
  7. Granola wygląda niesamowicie!
    I zadanie chętnie się podejmę, zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Granola fantastyczna! :)
    Mi też ostatnio brak czasu, teraz mamy okazję odpocząć :D
    A wyzwanie przemyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta granola musi być pyszna. :)
    A wyzwanie super, może się przyłączę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Biorę się za ten challenge, jest świetny! Tak samo, jak twoja granola ;)
    Fajnie, że próbujesz (no i najważniejsze - chcesz) zacieśnić więzy rodzinne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana, widzę, że u Ciebie prawdziwa huśtawka emocjonalna. Spróbuj przez święta po prostu nie myśleć, nie analizować, zresetować się.. Nie możesz ciągle mieć do siebie wyrzutów, a jednocześnie robić to samo, co wcześniej.. Wiem, że łatwo się radzi, ale sama przez to przechodziłam/przechodzę i wiem, że to takie zamknięte, błędne koło, z którego w końcu trzeba wyjść, tylko trzeba sporo siły.
    Granolę zrobię niebawem, oj zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja czekam na efekt tego wyzwania ;-P

    OdpowiedzUsuń
  13. Wesołych :*
    Z przepisu chętnie skorzystam;)

    OdpowiedzUsuń
  14. sama nie wiem czemu jeszcze orzechowej nie robiłam :O
    odpocznij kochana teraz :)
    a wyzwanie super, może i ja sę przyłącze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie ma to jak smak domowej granoli! :)
    nie masz za co przepraszać, każdy czasem potrzebuje czasu i mam nadzieję, że wrócisz do nas wypoczęta i w o wiele lepszym nastroju :*
    Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  16. Tobie kochana też życzę wesołych świąt! Odpocznij, ciesz się czasem spędzonym z rodziną, przemyśl wszystko :*
    Musze w końcu zrobić domową granolę :D

    OdpowiedzUsuń
  17. domowa granola... muszę ją w końcu zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  18. ja biorę udział, fajny pomysł! :)
    Wypocznij i wesołych świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wesołych! I nie bialych, a zielonych Świąt!
    Znów u Ciebie, w amerykanskim stylu, pokochalam twoje ostatnie amerykanskie posty :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wesołych! :)
    Zazdroszczę tych borówek!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł z tymi zdjęciami! :) Wzięłabym udział, ale wiem, że pewnie co któryś dzień będę zapominać o wykonaniu zdjęcia.. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Domowa granola jest najsmaczniejsza :) A zdjęcie wygląda świetnie!
    Również wesołych :)
    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wesołych i spokojnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń