sobota, 28 marca 2015

351. Zagwarantowany sukces.

Placki kokosowe z borówkami amerykańskimi podane z syropem klonowym i kremem Mocha

Naczytałam się dość dużo o mące kokosowej i miałam pełno obaw zanim użyję ją po raz pierwszy. Bałam się, że znowu będę musiała coś wyrzucać do kosza. Jakie było moje zaskoczenie, gdy placki ładnie wyrosły i nie rozpadały się. Co prawda trzeba było uważać przy przewracaniu, ale nie było to nie możliwe. Muszę bardziej wierzyć w siebie. Tego mi często brakuje. 
Te placki to chyba najlepsze jakie jadłam przez ostatnie kilka miesięcy. Może to też dlatego, że ostatnio rzadko wyciągałam patelnię, żeby coś usmażyć?

Przepis na placki kokosowe z borówkami amerykańskimi:
20 g mąki kokosowej
25 mąki ryżowej
1/4 szklanki mleczka kokosowego
1 jajko
60 g jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
garść borówek amerykańskich/jagód

Jajko zmiksować ze szczyptą soli na najwyższych obrotach na puszystą masę. Dodać mleczko kokosowe i jogurt, po czym ponownie zmiksować. Dodać obie mąki i proszek do pieczenia. Znów zmiksować, ale tym razem na najmniejszych obrotach. Na koniec wmieszać borówki. Nagrzać teflonową patelnię. Jeśli wymaga natłuszczenia, najlepiej to zrobić olejem kokosowym. Wyłożyć masę na patelnię - 1 łyżka -1 placek. Zmniejszyć ogień na najmniejszy i przykryć. Smażyć ok.5-8 min. Obrócić na drugą stronę i dosmażyć jeszcze przez 4-5 min. Podawać z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

23 komentarze:

  1. mąka kokosowa była dla mnie ogromny zaskoczeniem, gdy spróbowałam pierwszy raz- zakochałam się :D Cudne te placuszki!

    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie kupić tą mąkę kokosową!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, wygladaja najlepiej na swiecieee D:

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio robiłam podobne po raz pierwszy i racja, świetne są:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm ten syrop *.*
    A te placuchy Rewelacjaaa !
    A z mąki kokosowej nigdy nic z nią nie robiłam ;c

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie urocze grubasy! Borówki + kokos i nic więcej do szczęścia mi nie trzeba ;) Chyba czas znów nabyć mąkę kokosową...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza klasa placki! Mąka kokosowa jest wymagająca. Często mi coś z niej nie wychodzi, także masz talent, skoro to był pierwszy raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba najgrubsze placki jakie widziałam! :) Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kokosowe z borówkami są najlepsze, czekam na świeże borówki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. O, to poszalałaś istotnie z tym kokosem - nic dziwnego, jego zapach (i smak) są boskie ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. wyglądają bardzo ładnie :) i dodatki świetne, nawet krem co dla mnie za bardzo kawowy jest, ale i tak dobry ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. bo coś po dłuższej przerwie smakuje jeszcze lepiej :)
    świetnie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, ten kawowy krem jest bardzo smaczny! I ostatnio coś u Ciebie bardzo amerykańsko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę wreszcie kupić tą mąkę kokosową, bo tak nią kusicie! ;) W takim razie wierz w siebie częściej! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem twoje placki wygrywają, to chyba dzięki tym borówkom ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda bardzo apetycznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mąki kokosowej jeszcze nie próbowałam, ale muszę to zmienić! Kurcze, wszyscy tyle świetnych przepisów dodają na naleśniki, że chyba w drzwiach przestanę się mieścić! Obserwuję bez zastanowienia :)

    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Omomom, coś cudownego i znów jak z amerykanin :D

    OdpowiedzUsuń