poniedziałek, 16 marca 2015

341. Na dobry tydzień.

Koktajl banan-kiwi, muffinki pomarańczowe z czekoladą

Niedziela wczoraj wykorzystana. Muffinki upieczone, granola zrobiona, buzia zadowolona. W końcu miałam chwilę dla siebie, by zrobić coś w kuchni. Muffinek upiekłam całą blaszkę. W sumie nie planowałam ich dzisiaj na śniadanie, ale jak je rano zobaczyłam, nabrałam na nie ochoty tu i teraz. Zapas owoców też uzupełniony, więc do tego mój ulubiony chyba koktajl. Szybkie i smaczne śniadanie. Pozytywna energia. Mam nadzieję, że będzie mi towarzyszyć cały dzień, bo dzisiaj znów występ. Tym razem przed swoją znajomą publiczność. To chyba jednak będzie bardziej stresujące niż ostatnio.

Przepis na muffinki pomarańczowe z czekoladą:
1 szklanka mąki pszennej tortowej
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1 duże jajko
1/2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
1/2 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju
skórka otarta z pół pomarańczy
120 g cukru trzcinowego
1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia
100 g groszków czekoladowych lub posiekanej czekolady
szczypta soli

W jednym naczyniu mieszamy mąki, cukier, proszek do pieczenia, groszki czekoladowe i sól. W drugim rozbełtujemy jajko i dodajemy sok, mleko, olej, skórkę z pomarańczy. Do suchych składników dodajemy mokre. Mieszamy tylko do połączenia składników. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Formę do muffin wykładamy papilotkami i przekładamy do nich masę do 3/4 ich wysokości. Pieczemy przez ok.25 min.
Smacznego!

23 komentarze:

  1. Idealny początek dnia i tygodnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki żeby wszystko się udało :) I poproszę taką muffinkę, skoro masz całą blaszkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Te truskawki na szklance przeniosły mnie w sam środek lata... <3
    Wszystko tak smacznie tu wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muffiny wyszły Ci cudowne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muuuuuuffinki <3 Cudowne rozpoczęcie dnia!
    Mam nadzieję, że występ wyszedł super :):*

    OdpowiedzUsuń
  6. Z takim śniadankiem i dobrym humorem to na pewno dobrze ci poszło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też sobie dobry tydzień zaplanowałam! :) Będzie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śniadanie idealne na początek tygodnia. :3 Kciuki trzymane:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak w końcu stanę się szczęśliwą posiadaczką formy do babeczek, to też będę je namiętnie wypiekać w milionach różnych wariancji. No, i skorzystam z Twoich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak zaczynać tydzień to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. to mój zestaw- domowe pieczone słodkości z koktajlem owocowym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. muffinki musiały być niezwykle aromatyczne i pyszne :D nie piłam jeszcze koktajlu z tych dwóch owoców ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki zestaw mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. połączenie w muffiach obłędne! a koktajl chcę, szkoda, że nie mam bananów, bo bym sobie teraz taki zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Następny kuszący wypiek, dajcie mi czasu żebym mogła coś w końcu upieec </3

    OdpowiedzUsuń
  16. Babeczki- chcę jedną ! :D
    Dla mnie zawsze występy przed znajomymi sa najgorsze... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. z chęcią bym zjadła muffinki, chodzą za mną niewyobrażalnie a tutaj brak czasu na cokolwiek, wrr!

    OdpowiedzUsuń
  18. Czekolada i pomarańcza to jedno z najlepszych połączeń ♥ Przybij piątkę, mam taką samą szklankę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. też przez weekend piekłam muffiny ! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej jaki występ? Mam nadzieje, ze poszlo dobrze!
    Po takich muffinkach nie moglo byc inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Super jest mieć takie pyszne, domowe wypieki na śniadanie!:)

    OdpowiedzUsuń