sobota, 14 marca 2015

340. Sobotnie wypiekanie.

Ciastko z kaszy manny z migdałową nutą i płatkami migdałowymi nadziane domową konfiturą z czerwonej porzeczki

Obiecałam sobie, że w weekend coś upiekę. Nie robiłam tego tak dawno, że naprawdę za tym zatęskniłam. A, że zdarzył się w końcu jakiś wolniejszy poranek, postanowiłam wykorzystać ten czas odpowiednio. Robiąc to ciacho, wiedziałam, że wyjdzie coś smacznego, ale nie spodziewałabym się, że aż tak! To było naprawdę pyszne! Takie proste składniki, a stworzyły taką dobrą całość. I może nawet wygląda niepozornie, ale uwierzcie, takie nie jest!
Sobotni poranek uważam za udany. Teraz czas znów się wziąć do roboty.


Przepis na ciastko z kaszy manny z migdałową nutą:

50 g kaszy manny
1 jajko
50 ml mleka
1 łyżeczka oleju
1 łyżeczka cukru migdałowego
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

dowolne nadzienie: u mnie konfitura z czerwonej porzeczki

Mieszamy ze sobą żółtko, mleko, olej, cukier, proszek do pieczenia i kaszę. W osobnym naczyniu ubijamy białko ze szczyptą soli. Dodajemy ubite białko do masy z kaszą, delikatnie je mieszając. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Naczynko do zapiekania wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy połowę masy, kładziemy na środek nadzienie i przykrywamy drugą połową masy. Pieczemy przez ok. 25-30 min. Lekko studzimy i podajemy.
Smacznego!

21 komentarzy:

  1. manna z migdałową nutą- to musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jutro coś upiekę, bo jednak jest to dla mnie taki wyznacznik weekendu :D
    A co do mleka krowiego - niestety muszę ograniczyć, bo trochę mnie brzuch po nim boli, taka lekka nietolerancja .__.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wrażenie, że ten muffin jest naprawdę ogromny *.* Ale robi powalające wrażenie ♥ Chyba zgapię od ciebie przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. migdaly z czerwona porzeczka brzmia jak cos dla mnie (;
    co do tej roboty- pozdrawiam znad arkuszy biologii!

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniam takie wypieki ! <3
    Ja robiłam z twojego przepisu muffine z twarogiem i wyszła świetna naprawde <3 Mmmm
    Miłej Soboty!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już któryś raz spotykam się z ciastem z kaszy manny i teraz cholernie żałuję, że nie spróbowałam go wcześniej, bo aktualnie niezbyt mogę tę kaszkę jeść :(
    Wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Planowałam kiedyś ciacho z manny, teraz wiem, że warto to upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nadzienie zdecydowanie do mnie przemawia <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Poranne, sobotnie wypieki to najlepszy sposób, żeby dobrze rozpocząć weekend :D
    Pyszności <3

    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze chciałam się na takie skusić :) Porywam przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pycha, muszę upiec! A jak pysznie wygląda ta wypływająca marmolada :3

    OdpowiedzUsuń
  12. jeej, że z kaszy takie cudo da się stworzyć! muszę sama się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności!! Koniecznie muszę wypróbować przepis

    OdpowiedzUsuń
  14. o rany jak ładnie wygląda, jak..jak...nie wiem co ale ładne ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda jak z cukierni, nigdy bym nie powiedziała, że to z kaszy :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały wypiek! Dawno nic nie piekłam w weekend:(

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj tak weekend to świetny czas na wypiekanie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie cudowne smaki! *-* Weekend zawsze kojarzy mi się z jakimś pieczeniem, chociaż u mnie to zazwyczaj jest chleb ;)

    OdpowiedzUsuń