niedziela, 8 marca 2015

334. Postawić na klasykę.

Jajko zapieczone w bułce wieloziarnistej z szynką i serem żółtym, pomidorki koktajlowe

Takie proste produkty. Taki smaczny efekt. Nowa odsłona jajka. I coraz bardziej zaczynam je lubić. Można z nim robić naprawdę wiele rzeczy! Dzisiaj jest u mnie na głównym planie. Zdecydowana gwiazda dzisiejszego śniadania. Mam nadzieję, że choć na chwilę umili mi ten dzień, który szykuje się z wieloma książkami i obowiązkami. Wczoraj cały dzień i noc zajęta czymś innym i dalej jestem trochę po tym zmęczona, ale dzisiaj trzeba się za to wziąć za naukę. Chciałabym, żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce. Jakiś wiosenny leń mnie ogarnął. Ale cóż się dziwić, skoro słońce tak świeci i ostatnią rzeczą o której myślę w tej chwili to nauka.

Przepis na jajko zapieczone w bułce z szynką i serem:
1 większa bułka
1 jajko
1-2 plasterki ulubionej szynki
1-2 plasterki sera żółtego
sól, pieprz

Odcinamy wierzch bułki i wydrążamy w niej miseczkę. Na spód wykładamy plasterek szynki, aby zakrywał całe dno i najlepiej boki. Zapobiegnie to przesiąkania jajka w bułkę. Ser żółty kroimy w paseczki. Połowę posypujemy na szynkę. Wbijamy jajko. Pieczemy ok.10 min w temp.190 stopni. Posypujemy resztą sera i pieczemy jeszcze przez 5-10 min. Po upieczeniu doprawiamy. Można posypać jeszcze szczypiorkiem.
Smacznego!

(Nie) nudna kanapka ed II


20 komentarzy:

  1. I ciągnący się seeer <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł genialny! Podzielisz się? :)
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł na kanapkę :) Zapraszam do udzialu w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pięknie podałaś! Jak w restauracji takiej swojskiej :)
    Ja już się pogodziłam z faktem, że jeśli świeci słońce to nie jestem w stanie się uczyć.. :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam kiedyś podobna bułę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O jaka dużaaaa ta buła takie śniadanka to ja lubięę! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. pogoda rozleniwia, to fakt ale jednocześnie nastawia bardzo pozytywnie do życia!
    Twoje śniadanie skojarzyło mi się z propozycją podania żurku we Wielkanoc. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiosenny leń, dobrze powiedziane
    Inspirujesz mnie tymi wytrawnymi śniadaniami, jak nikt inny!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł z tym jajuszkiem :)
    powodzenia dziś w nauce i pamiętaj też o chwili dla siebie, w końcu dziś nasz dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  10. najlepszego kochana ;)
    Dowodzisz, że wytrawne śniadania wcale nie są gorsze od tych na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne :D Miłego dnia :D i wszystkiego najlepszego z okazji Naszego dnia Kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie to wygląda :) Muszę kiedyś wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę kiedyś zjeść jajko w bułce!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam jajko w każdej wersji, jest dobre na wszystko ;) Aż czasami trudno się zmieścić w tym tygodniowym limicie.

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja to bym nie powiedziała że to taka klasyka - wygląda jak śniadanie w jakiejś bardzo dobrej kawiarni, tak wykwintnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. klasyka? to luksusowe śniadanie według mnie! i zapewne pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie zapiekałam tak jajka :) Jak zawsze mnie czymś zaskoczysz :)

    OdpowiedzUsuń