czwartek, 5 marca 2015

332. Najlepsze połączenia banana.

Bananowe scones podane z domowym masłem orzechowym/ nutellą i resztką banana, kawa Inka z mlekiem

Czarny banan aż się prosi o wykorzystanie. Taki dojrzały banan jak dla mnie największy aromat oddaje w wypiekach, który dodatkowo go dosładza. Dzisiaj postawiłam na swoje ulubione bułeczki. Wciąż szukam nowych pomysłów na eksperymentowanie z nimi. Nie wyobrażam sobie lepszego połączenie z bananem jak z masłem orzechowym czy nutellą. Są to oczywiście moje osobiste odczucia, więc nikomu nic nie narzucam. Jedyne co wam mogę narzucić to zrobienie tych bułeczek. Naprawdę warto!

Przepis na bananowe scones:
(2 małe bułeczki lub 1 większa)

40 g mąki pszennej pełnoziarnistej
20 g mąki pszennej tortowej
1/2 dojrzałego rozgniecionego banana
10 g zimnego masła
szczypta sody
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Mąki przesiewamy i rozcieramy masło z mąką jak na kruszonkę. Dodajemy resztę składników i zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Pieczemy ok.20 min z termoobiegiem lub zwiększamy temp.do 200 stopni i pieczemy bez termoobiegu. Najlepiej smakują na ciepło.
Smacznego!

(Nie) nudna kanapka ed II

28 komentarzy:

  1. Fajny przepis ale powiem nieskromnie, ze nam lepsze połączenie - nie zdradzę bo pojawi się ono w poniedziałek na blogu :) a ze scones zapraszam do udziału w kanapkowej akcji :) Przepis jak najbardziej sie nadaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam wyglądają obłędnie. Ja też jak tylko widzę zbyt dojrzałego banan siup i cisto już sie robi ;D !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bananowych jeszcze nie robiłam, a po takim podaniu moja wyobraźnia intensywnie pracuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł na scones, muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze jak widzę gdzieś scones, obiecuję sobie, że upiekę i co? I do tej pory nie upiekłam. Bardzo smakowite połączenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle powtarzam sobie, że zabiorę się za scones i nadal nie spróbowałam. Ale prezentują się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super połączenie, nigdy nie mogę sie zdecydować "nutella, czy masło orzechowe". Wychodzi ze to i to :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czarny banan - i tu mnie masz... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabieram się za scones, zabieram i zabrać nie mogę. A twoje wyglądają tak ślicznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę upiec takie bananowe scones:).. Cóż, czekam na zmianę koloru bananów, bo z zielonych nie bedą raczej takie pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  11. o, dziś nie na wytrawnie, a jednak mega smacznie - bananowe scones zrobie już w sobote :)

    OdpowiedzUsuń
  12. scones z masłem orzechowym.... niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne, proste i szybkie śniadanko i najsmaczniejsze jakie dziś widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. zdecydowanie banan plus nutella ! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają świetnie, a z takimi dodatkami już w ogóle!<3

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta kanapka zdecydowanie nie jest nudna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Banan, masło orzechowe i jeszcze nutella ? mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Lepszego śniadania, nie mogłabym sobie wymarzyć ! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Też lubię takie połączenie :) Zresztą połączenie banana z orzechami włoskimi i gorzką czekoladą również uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja jeszcze ich nie robiłam! :C

    OdpowiedzUsuń
  21. Super bułeczki, z chęcią wypróbuję takie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Scones jeszcze przede mną ;) Ale tw Twoje to bym Ci zabrała ;D

    OdpowiedzUsuń
  23. banan, nutella i masło - wyyśmienite trio! <3

    OdpowiedzUsuń
  24. I z nutellą i z masłem chętnie bym zjadła - najlepiej takie jeszcze ciepłe <3

    OdpowiedzUsuń