sobota, 21 lutego 2015

Czas na obiad #1 Prasorizo

Odkąd zmieniłam wystrój bloga, zaczęłam wprowadzać parę zmian w dodawaniu postów. Chciałabym zdecydowanie więcej dodawać wpisów dotyczących nie tylko śniadań. W kuchni eksperymentuję nie tylko na polu śniadań, ale innych dań czy pomysłów. Nie wiem czy wam będzie to odpowiadało, że śniadania nie będą główną tematyką tego bloga, ale chciałabym żeby to miejsce było moje i przedstawiało inne moje pomysły.  Dlatego dzisiaj otwieram nowy cykl. Cykl obiadowy. Zazwyczaj jadam obiady przygotowane przez mamę albo wspólnie po prostu z braku czasu w tygodniu, ale czasem uda mi się zrobić coś ciekawego i godnego uwagi. Z tym właśnie chciałam się podzielić z wami.

Prasorizo, czyli pilaw z pora

To danie jest banalne w przygotowaniu. Szybkie i smaczne zarazem. Do tego bardzo lekkie i orzeźwiające. Idealne po prostu na zbliżającą się wiosnę! 

Przepis na pilaw z porem:
(2 porcje)

1 cebula
2 ząbki czosnku
2 pory
1 szklanka ryżu
2 szklanki bulionu
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
3 łyżki posiekanego koperku
1 cytryna
sól i pieprz
ser feta

Cebulę i czosnek siekamy w drobną kosteczkę. Pora myjemy i ucinamy w miejscu, gdzie kończą się zielone liście. Białą część pora przekrawamy wzdłuż na pół i kroimy w plasterki. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy czosnek, cebulę i pory. Smażymy przez 5 min. Wsypujemy ryż i przesmażamy 1 min. Zalewamy bulionem i gotujemy na małym ogniu ok.15-20 min do wchłonięcia płynu. Dodajemy koperek, pietruszkę, sok z cytryny i doprawiamy. Podajemy z pokruszoną fetą.
Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Jestem jak najbardziej za, bo często brakuje mi już pomysłów na szybki i zdrowy obiad, a nie jestem w tej kwestii zbyt kreatywna :P Jako wielka fanka pora zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię inspiracje obiadowe, także cieszę się z tej. Bardzo ciekawa propozycja! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi i wygląda ciekawie! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie trzeba spróbowa <3 !

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda! Dobry pomysł na cykl, często szukam inspiracji obiadowych:)
    Ja dzisiaj jadłam cytrynowy ryż z zielonym groszkiem:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastanawiałam sie akurat do czego by tu wykorzystać jeszcze fetę. Teraz już wiem. ;) Propozycja odpowiada moim kubkom smakowym, wiec na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak fajnie, że o mnie pomyślałaś i przygotowałaś dwie porcje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przyjemne dane, kojarzy nam się z wiosną, która powoli nadchodzi, być może to dzięki tej zieleni ;)
    http://gangetpolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. dobry pomysł :* A obiadki na pewno sa pyszne jak i twoje sniadanka;)

    OdpowiedzUsuń
  10. pierwszy raz takie danie widzę ale bardzo mnie zaciekawiło więc na pewno je przygotuję wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nawet nie wiesz, jak bardzo podoba mi się Twoja propozycja obiadu! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dawaj wiecej takich wpisow! ten przepis jest nieziemski!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie miałam okazji spróbować, wiec może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja z chęcią poczytam o obiadach, bo również lubię sobie czasami jakieś upichcić ;) To danie bardzo mi przypadło do gustu, wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi pysznie! Myślę, że by mi smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna i zapewne smaczna propozycja obiadowa :) Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń