piątek, 20 lutego 2015

321. Jak za dawnych lat.

Domowa grahamka z serkiem śmietankowym, roszponką, wędzonym łososiem i pomidorem

Dobrze, że mam ferie. Przynajmniej mogę upiec bułki, które od dawna chciałam zrobić. Jak się okazało, wcale nie jest to nic trudnego. Moja mama nie jada tych bułek, bo uważa, że to już nie to samo co kiedyś. Kiedy spróbowała tej domowej, pokiwała głową z uznaniem i przyznała, że bardziej przypomina dawne bułki. Mnie też bardzo zasmakowały. Po za tym to chyba moje pierwsze bułki z dodatkiem pełnoziarnistej mąki, które na drugi dzień nie robią się twarde i ciężkie. Serdecznie polecam!


Przepis na domowe grahamki:
(6 bułek)
1 szklanka mąki pszennej typ 650
2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej typ 1850
ok.300 ml gorącej wody
2 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
7 g suchych drożdży
2 łyżki oleju

Na patelnię wsypuję cukier i rozpuszczam do złoto-brązowego koloru. Rozpuszczam karmel w 170 ml gorącej wody. Ostudzam. Drożdże rozpuszczam w 30 ml ciepłej wody i czekam aż się lekko spienią. W misce łączymy obie mąki i sól. Gdy rozpuszczony karmel będzie lekko ciepły, a drożdże spienione, dodajemy je do miski wraz z olejem. Zagniatamy gładkie ciasto. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia. Po tym czasie wyrabiamy krótko ciasto i formujemy bułeczki. Układamy na blaszce i odstawiamy jeszcze na 30-40 min do podwojenia objętości. Piekarnik rozgrzewamy do 220 stopni. Pieczemy bułeczki przez ok.15 min. Studzimy na kratce. 
Smacznego!

(Nie) nudna kanapka ed II

20 komentarzy:

  1. U mnie dzis tez na wytrawnie*.*
    Buleczki niesamowite*.*
    Wyprobuje przepis na wekeend !

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dzis tez na wytrawnie*.*
    Buleczki niesamowite*.*
    Wyprobuje przepis na wekeend !

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe bułeczki, tylko pozazdrościć - i ten zapach drożdży <3
    Zaraz napiszę maila :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki ciekawy przepis! :)
    Takie domowe wypieki zawsze są lepsze i przynajmniej wiemy co w nich jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. sama zrobiłaś grahamki? nono :) zazdrościmy feriiiii

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypasione kanapki :) No i domowe bułki! Nic więcej nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z grahamką się dobrałyśmy, ale Ty wygrywasz, bo domowa.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio zastanawiam się nad upieczeniem własnych bułek albo chlebka. Pysznie to wygląda ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. widzę, że upiekłaś spory zaspas, więc prześlij mi jedną! ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. przepis na bułki zdecydowanie porywam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Domowe bułki musza być świetne, na pewno są dużo lepsze od tych ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo lubię grahamki, mam nawet wszystkie składniki poza drożdżami, ale kiedyś je zrobię! Pięknie je sobie przyrządziłaś :) Góra warzyw zawsze mile widziana :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bułeczki wypróbuje na pewno.. w wolnym czasie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Domowe pieczywko zdecydowanie wygrywa z tym z piekarni <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Domowe pieczywo najlepsze jest i basta! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. O tak! Każdy domowy wypiek, jest o niebo lepszy niż z piekarnii. Zdrowszy i smaczniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne bułki, chyba sobie upiekę!:)
    A połączenie smaków jedno z moich ulubionych <3

    OdpowiedzUsuń