poniedziałek, 9 lutego 2015

315. Szaleju się najadłam.

Gofry z kukurydzy z Nutellą* i kiwi*
*później więcej

W lodówce stała otwarta puszka kukurydzy. Trzeba było ją jakoś wykorzystać. Zamiast znów postawić na prostotę, bo przecież dzisiaj sprawdzian, trzeba jeszcze powtórzyć i nie mam dużo czasu, ja chwyciłam puszkę i parę innych składników i skleciłam ciasto na gofry. Trochę to było z mojej strony nieprzemyślane, bo nie mam dobrej gofrownicy, tylko opiekacz z wymiennymi wkładkami i nieraz już wyrzucałam wytwory z tego sprzętu do kosza. Dzisiaj przeczuwałam, że będzie podobnie. Już miałam się poddać i je wyrzucić, bo nie chciały się odkleić od gofrownicy, mimo wcześniejszego wysmarowania. Jednak udało mi się z nich co nieco uratować. Chyba warto być cierpliwym.
No i nie sądziłam, że kukurydza może tak dobrze się komponować w słodkich daniach! Zawsze byłam sceptycznie nastawiona do warzyw w takich śniadaniach. Dzisiaj chyba przełamałam lody i jestem gotowa na dalsze eksperymenty.
Przepis mimo to podam, bo jeśli ktoś ma lepszą gofrownicę to myślę, że mu wyjdą bez problemu!

Przepis na gofry z kukurydzy:
100 g kukurydzy konserwowej z puszki
1 jajko
3 łyżki mąki(u mnie ryżowa)
1 łyżeczka miodu/cukru/innego słodzidła
70 ml mleka/soku/wody
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Gofrownice natłuścić i dobrze rozgrzać. Wszystkie składniki zmiksować na konsystencję gęstej śmietany. Jeśli kawałki kukurydzy będą dla was zbyt duże, zblendujcie je. Ciasto wylewać do gofrownicy i piec ok.8-10 min, nie otwierając podczas pieczenia.
Smacznego!

23 komentarze:

  1. Kiedyś w ramach takiej nieodpowiedzialności zabrałam się za tosty francuskie.
    Gofry z kukurydzą? Dziwnie brzmi, ale skoro były takie dobre, to trzeba kiedyś spróbować ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za kukurydzą, ale i tak pomysł niezły! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nono.. nie wpadłabym na takie wykorzystanie kukurydzy! ;) Powodzenia na sprawdzianie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kukurydzę właśnie za tą jej słodycz, w takim polączeniu musiała smakować bardzo ciekawie :)
    Dobrze, że gofry jednak udało się wyciągnać - serce mi pęka kiedy muszę wyrzucać te porwane strzępy

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za ciekawe wykorzystanie kukurydzy! W życiu nie przypuszczałybyśmy, że można zrobić z niej gofry,które zresztą nie odbiegają wyglądem od tych standardowych :) Takie nowatorskie przepisy właśnie lubimy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham kukurydzeee;3! Te gofry musza byc pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na lodówkowy recykling! :) Aż mnie ciekawi smak tych gofrów. Powodzenia na sprawdzianie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż dziw, ale dobrze potrafię sobie wyobrazić ten smak, przynajmniej tak mi się wydaje i to musiało być na prawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musialy byc obledne, kocham kukurydze na slodko. Mam nadzieje, ze moja gofrownica podoła :D

    OdpowiedzUsuń
  10. oj, kukurydzę lubię i na słodko i na wytrawnie... a właściwie to uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kukurydza jest przesłodka, więc tu musiała pasować bardzo dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ponad puszkowaną wznoszę świeżą kolbę kukurydzy. Raz na jakiś czas może być ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. kukurydza w gofrach!? woow! na to bym nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czemu ja nie mam gofrownicy :(
    Ale kukurydza w gofrach to świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. często pewnych połączeń smakowych nie potrafię sobie wyobrazić do momentu ich spróbowania, podobnie jest z kukurydzą, na pierwszy rzut oka kukurydza na słodko? nieee, a okazuje się, że można :D coś mi się przypomina, że ostatnio chyba też nie doceniłaś swojej gofrownicy ;) patrz jak ona Cię zaskakuje ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda bardzo apetycznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. muszę koniecznie spróbować zrobić takie gofry, świetny pomysł :)

    http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy ten pomysł z kukurydzą :) Nutella, gofry, kiwi... mniam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jej ale ty pomysłowa jesteś ! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialny pomysł! :D Kukurydzę uwielbiam, więc w takiej postaci też bym chętnie spróbowała ;) Muszę w końcu zaopatrzyć się w nową gofrownicę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pychota ^^ Takie gofry to bym zjadł :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Miło, że zainspirowałaś się moim przepisem, no i super, że Ci smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń