sobota, 31 stycznia 2015

308. Weekendowa rozpusta.

Naleśniki wg Micheal'a Roux z nutellą i bananem

Naleśników to ja nie jadłam już kupę czasu. Tak za nimi zatęskniłam, że zdecydowałam się dzisiaj na mistrzowski przepis, przynajmniej tak uważają niektórzy. Zdecydowanie ich poprę. Dodatek kremówki do ciasta zrobił swoje. Najdelikatniejsze i najcieńsze naleśniki. Niemalże rozrywały się w rękach. Polecam wszystkim! A o połączeniu nutella banan nie trzeba pisać dużo. Jako mała dziewczynka to właśnie takimi naleśnikami najbardziej się zajadałam. Przywołałam ten smak i nie żałuję. Przynajmniej śniadanie miałam dobre. O reszcie tego nie mogę powiedzieć.

Przepis na naleśniki wg Micheal'a Roux:
40 g mąki pszennej
35 ml śmietany kremówki
100 ml mleka
1 małe jajko
łyżeczka cukru trzcinowego
szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę, aż na powierzchni pojawią się pęcherzyki powietrza. Wstawiamy na 30 min do lodówki. Po tym czasie smażymy cienkie naleśniki na rozgrzanej teflonowej patelni.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

22 komentarze:

  1. Nutella w Sobotę - to musi być udany dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam naleśniki z dodatkiem śmietany. Musiały być pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o mniam naleśniki *.* W WEEKEND najlepsze śniadanie jak dla mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają świetnie! Nabrałam ochoty na naleśniki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Naleśnikara ze mnie, mogę jeść je codziennie. Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam te naleśniki w planach bo też chcę sprawdzić czy faktycznie są takiee dobre ;) nadzienie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. I u mnie dziś naleśniki ! :D ale takich jeszcze nie próbowałam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale rozpusta dzisiaj na talerzu :D Te naleśniki koniecznie muszę usmażyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już widzę te dziury w moim wykonaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. naleśniki do tego banan i nutella, idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. takie cieniutkie z nutellą zdecydowanie przypominają dzieciństwo :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealnie cieniutkie :) Przykro mi, że reszta nie była najlepsza, ale głowa do góry i będzie lepiej :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Nutella i banan - nawet nie pamiętam, czy to zaznałem xd Ale zamiast banana na bank był stos paluszków :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaak to?! Przecież to najbardziej oczywiste połączenie :D
      Chociaż teraz chyba wolę banan-masło orzechowe <3

      Usuń
  14. Muszę je zrobić i koniecznie z takim połączeniem :D

    OdpowiedzUsuń
  15. jak ja dawno nie jadłam naleśników!

    OdpowiedzUsuń
  16. Naleśniki. Uwielbiam !!
    Przykro się czyta, że dzień nie był najlepszy. Mam nadzieję, ze będzie lepiej. Trzymam kciuki ! :*

    OdpowiedzUsuń
  17. to chyba najlepsza słodycz jaka tylko może być!

    OdpowiedzUsuń