czwartek, 29 stycznia 2015

306. Wegański eksperyment.

Wegańskie gofry owsiano-gryczane z bananowo-pomarańczowo-orzechową nutą podane z mandarynką i syropem klonowym/ domowym dżemem wiśniowym*
*nie ma na zdjęciu, dodany później na drugiego gofra i połówkę trzeciego

Zawsze kiedy zabieram się za coś wegańskiego, to drżę z przerażenia czy mi się uda. Szczególnie jeśli chodzi o gofry. Nie mam gofrownicy. Mam opiekacz z wymiennymi wkładkami i już nie raz mnie zawiódł. Dlatego kiedy dzisiaj wyciągnęłam piękne, chrupiące gofry, byłam zachwycona! Już od dawna miałam ochotę na gofry i cieszyłam się, że nie będę musiała na szybko wymyślać czegoś innego, bo to okazałoby się całkowitą klapą. No, ale na przepisie Darii nie mogłam się zawieść!

Przepis na wegańskie gofry owsiano-gryczane z bananowo-pomarańczowo-orzechową nutą:
1/4 szklanki mąki gryczanej
1/4 szklanki mąki owsianej
1/2 dojrzałego banana
1 pomarańcza
1 łyżka masła orzechowego
1/4 szklanki wody
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Mieszamy mąki z sodą oczyszczoną. Banana rozdrabniamy i razem z masłem dodajemy do suchych składników. Wyciskamy sok z pomarańczy i mieszamy masę. Dodajemy tyle wody, aby uzyskać gęstą konsystencję śmietany. Na bardzo! dobrze rozgrzaną i natłuszczoną gofrownicę rozkładamy ciasto. Pieczemy ok.7 min, nie otwierając gofrownicy podczas pieczenia. Mi wyszyły 2 całe gofry i jeden niepełny. Przepis jest na jedną porcję, ale ile wyjdzie wam gofrów to zależy od waszej gofrownicy. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

17 komentarzy:

  1. Czytam składniki i mi ślinka cieknie :) I tylko żałuję, że gofrownica wyzionęła ducha :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj tam, panikara jesteś - wegańskie rzeczy wychodzą :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wegańskie smakołyki :)

    Przepisów na jogurt naturalny jest wiele :) Chodź wszystkie są do siebie podobne :) Tu podaję dwa linki: http://www.uwielbiamgotowac.com/2013/05/domowy-jogurt-naturalny.html http://dancia.bloog.pl/id,333603470,title,Zrob-sobie-naturalny-jogurt-w-domu-to-takie-proste,index.html?smoybbtticaid=6143f4

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie powinnam wchodzić na blogi, jak serwowane są tam gofry - nie mam gofrownicy i jak widzę takie cudne wyroby, to aż mnie skręca z zazdrości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się ciągle waham przed zrobieniem tej wegańskiej wersji, Twoje tak pysznie wyglądają :) Ogólnie tyle dziś pysznych gofrów na blogach <3

    OdpowiedzUsuń
  6. W weekend odpalam gofrownice na 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak wegańskie śniadanie to najlepiej od Darii :D

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję za miłe słowa :* gofry jak widać wyszły Ci idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszły cudowne! Chyba też podejmę w sobotę kolejną próbę z gofrownicą! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszły świetnie! Też chciałam dzisiaj spróbować zrobić wegańskie, ale jednak za bardzo się bałam, a i tak nie wyszły zbyt dobrze, haha:'D

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście wyszły piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj kupiłam gofrownicę:) przepis zapisany, na pewno wypróbuję :) zapraszam do mnie domdladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń