środa, 28 stycznia 2015

305. Kremowo tak!

Kremowa waniliowa kasza manna z musem truskawkowym i mleczną czekoladą z orzechami laskowymi

Dawno nie jadłam manny. Jako mała dziewczynka uwielbiałam ją zajadać nawet bez dodatków i prosto z garnka. Wcale mi się źle nie kojarzy, jak niektórym z was. Dzisiaj odtwarzam pewien babciny przepis. Za każdym razem, gdy ona robiła mi kaszkę, dodawała śmietany kremówki, by dodać kaszy lepszą konsystencję. Dzisiaj to wypróbowałam i się nie zawiodłam. Najbardziej kremowa kaszka jaką jadłam. Polecam wam ten sposób z całego serca.
Tak mnie jakoś w natłoku wydarzeń i obowiązków naszło na prostotę, ot tak.

Przepis na kremową kaszkę mannę:
3 łyżki kaszy manny
1 szklanka mleka
1/4 szklanki śmietany kremówki 30%
1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
ewentualnie: słodzidło

3/4 szklanki mleka i śmietankę zagotowujemy razem z ekstraktem i jeśli słodzimy, w tym momencie dodajemy miód/cukier czy co tam preferujecie. Kaszę rozrabiamy w pozostałej ilości mleka. Na wrzące mleko, które cały czas mieszamy, wlewamy kaszę. Gotujemy, cały czas mieszając, aby nie powstały grudki ok.4-5 min. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Kasza manna smaki dzieciństwa *.* Pycha i to jeszcze ta czekolada z orzechami roztapiająca się mmm ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kaszę mannę, babcia też mi zawsze robiła(i zresztą robi nadal), nic nie przebije jej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste śniadania wcale nie muszą być nudne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam straszną ochotę na truskawy, ale zamrażalnik świeci pustkami :c

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wyciągnąć moje truskawki! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Tych truskawek to Ci bardzo zazdroszczę! ;p Dawno manny nie jadłam, oj dawno ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. z kremówką musze wypróbować!
    bo mannę uwielbiam! i wystarczy mi tylko do niej czekolada :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Patriotyczna manna :P Muszę zrobić owsiankę ze śmietanką :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam manne, muszę spróbować z dodatkiem kremówki, moja babcia zawsze robiła tradycyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Manna jest niesamowicie mleczna, kremista i oczywiście ogromnie kojarzy mi się z dzieciństwem. Najbardziej lubię samą ze słodzikiem i jak się w niej zrobię takie grudki , które w środku mają suchą kaszę ;D
    Twój pomysł z kremówką i wanilią koi moje zmysły i sprawia, że śmiało mogę wgryść się w monitor ;) :* !

    OdpowiedzUsuń
  11. prostota zawsze się sprawdza ! :D uwielbiam tą czekoladę !

    OdpowiedzUsuń
  12. Na śmietanę mam uczulenie więc nie wiem czy mogłabym spróbować tego kremowego cuda :(

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest najbardziej kremowa manna jaką do tej pory widziałam *.*

    OdpowiedzUsuń