czwartek, 22 stycznia 2015

300. Podwójne świętowanie - rok bloga!

Mini torcik kakaowy przełożony serkiem śmietankowym i domowym dżemem wiśniowym z polewą z gorzkiej czekolady i masła

No i jest. Minął rok, odkąd pojawił się tu pierwszy post. Kiedy patrze na te pierwsze śniadania, przecieram oczy ze zdumienia. Zmieniły się nie tylko moje posiłki, ale ja się zmieniłam. Poszłam do liceum, zmieniłam myślenie, wydoroślałam. Owszem, zdarzają się chwile słabości, ale kto ich nie ma...

Jednak ja bym chciała z całego serca wam podziękować. Jesteście tu ze mną, oglądacie moje wpisy i komentujecie. Często darzycie mnie swoją radą i wsparciem. Tak naprawdę to wy mnie tu trzymacie.
Jestem wam za wszystko naprawdę wdzięczna! :*

Oczywiście już wczoraj za późno przypomniałam o świeczce i musiałam sobie jakoś poradzić. Jeszcze światło na zewnątrz dzisiaj mnie zawiodło i zdjęcia nie są doskonałe. 
Przynajmniej sobie dogodziłam w ten dzień za wczorajsze rozczarowania i nieścisłości.
Przespałam się z problem, zjadłam pyszne śniadanie i chyba nabrałam nowego dystansu do tego wszystkiego. Bo człowiek nie może być idealny, prawda?

Przepis na mini torcik kakaowy:
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej tortowej
1 łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej
1 płaska łyżka kakao
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru trzcinowego
szczypta soli

Dodatki:
serek śmietankowy typu Almette
domowy dżem wiśniowy
2-3 kostki gorzkiej czekolady
1 łyżeczka masła

Białko ubijamy ze szczyptą soli. Dodajemy cukier, dalej miksując. Dodajemy żółtko i miksujemy dalej, ale na mniejszych obrotach. Mieszamy ze sobą mąki, kakao i proszek do pieczenia. Przesiewamy do masy i mieszamy delikatnie łyżką. Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni. Przygotowaną masę przekładamy do wyłożonego papierem do pieczenia naczynka. Wstawiamy je do piekarnika i pieczemy 25 min. Studzimy.
Po całkowitym ostygnięciu przekrawamy biszkopt na wzdłuż na pół. Jedną połową smarujemy serkiem, drugą dżemem. Składamy. Swoją czekoladę z masłem rozpuściłam w mikrofali, ale można też w kąpieli wodnej. Polewamy rozpuszczoną czekoladę biszkopt i wstawiamy na noc do lodówki.
Rano wyciągamy chwilę przed jedzeniem, aby się lekko ogrzał do temp.pokojowej.
Smacznego!

20 komentarzy:

  1. Gratuluję roku! <3 Uwielbiam do Ciebie zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny jest ! gratuluję roku i życzę następnych z takich lat pełnych świetnych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie, prawdziwie obłędnie.
    Ale przede wszystkim gratuluję :* 100 lat blogowi śpiewam, a Tobie dziękuję za 365 (albo ciut mniej) wspaniałych inspiracji i pomysłów :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, iż nie komentuję codziennie, ale zaglądam tutaj systematycznie, to i tak chciałbym Ci pogratulować. Bardziej zmian, które zaszły niż tego roku, bo zmiany chyba są ważniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje kochana mniam mniam *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. załapię się na kawałeczek tortu? *.*
    życzę kolejnych lat tutaj na blogu, uwielbiam oglądać codziennie Twoje wpisy i mam nadzieję, że zostaniesz tutaj jak najdłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję! Życzę kolejnych setek i roków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oby jak najwięcej takich rocznic! :*
    Torcik wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dziś Ty świętujesz :)
    gratuluję i mam nadzieję, że jeszcze dużo urodzin bloga przed Tobą, bądź tu jak najdłużej z nami ze swoimi cudownymi inspiracjami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje! :) Zaserwowałaś nam przez ten rok mnóstwo pysznych śniadań i pomysłów na nowe smaki :) Kolejnych takich cudownych rocznic Ci życzę :*

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie śniadanie w tak ważną rocznice :D życzę Ci jeszcze więcej takich rocznic :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejnych takich rocznic życzę! :) Oby jak najdłużej! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. klimatycznie tu dziś, piękny tort, pięknie podany, i na pewno przepyszny! wszystkiego co najlepsze, kolejnego równie owocnego śniadaniowego roku i kolejnych zmian - w dobrą stronę:* :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To ja dziękuje ze tu jestes <3 zycze kolejnych lat i zmian oczywiscie tych pozytywnych <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten torcik to w wersji dużej być powinien i dla każdego po kawałku, o! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję rocznicy! Uczciłaś ją świetnie, ten torcik jest cudowny!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastycxznie uczciłaś tą rocznicę, oby było ich jeszcze sporo!
    To ja dziękuję Ci, że jesteś ;)

    OdpowiedzUsuń