piątek, 16 stycznia 2015

296. Słodycz granoli.

Serek wiejski z bananem* i domową kakaową granolą z orzechami laskowymi, żurawiną i czekoladą*
*więcej na spodzie

Proste połączenia wciąż mnie zaskakują. Czasem mnóstwo czasu spędzam na wymyślaniu smaków i co z czym połączyć, żeby wyszło coś smacznego. Dzisiaj za bardzo nie myślałam. Po prostu wrzuciłam i wyszło przepyszne śniadanie. Zdecydowanie częściej muszę chyba robić granolę. Nie tylko ja w niej zasmakowałam. Może powinnam się zastanowić nad jej hurtową produkcją i sprzedażą? Ciekawe ile bym na tym zarobiła. Może ktoś chętny?

Przepis na domową kakaową granolę z orzechami laskowymi, żurawiną i czekoladą:
3 szklanki płatków owsianych
1/4 szklanki kakao
1/4 szklanki oliwy
1/2 szklanki miodu
3/4 szklanki orzechów
1 łyżeczka soli
1 białko
garść żurawiny
2-3 paski czekolady(u mnie mleczna)

W misce mieszamy suche składniki, czyli płatki owsiane, kakao, orzechy i sól. Dodajemy do nich resztę składników tzw. mokrych i porządnie mieszamy, aby płyny pokryły każdy płatek. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Prostokątną formę do pieczenia wykładamy papierem i wykładamy na nią masę. Rozprowadzamy ją równomiernie i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy 30-40 min, ale co jakieś 8-10 min mieszamy granolę, aby się upiekła z każdej strony i nie przypaliła. Studzimy. Gdy już będzie prawie do końca wystudzona, dodajemy żurawinę i posiekaną w kosteczkę czekoladę. Chowamy do szczelnie zamkniętego pojemniczka.
Smacznego!


22 komentarze:

  1. Domowa granola, nie ważne w jakim wydaniu, zawsze najlepsza! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. *to więcej na spodzie mnie totalnie urzekło.. :D i ja jestem chętna, i to bardzo!! piecz! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe granole to najlepsze co można włożyć do miseczki kiedy się chce czegoś pycha pycha pycha i niewymagającego. Zachwycam się śniadaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. proste połączenia są najjjlepsze :) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe kiedy przestanę sobie obiecywać, że zrobię granolę, a faktycznie się za nią zabiorę :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta granola wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne śniadanie w mojej ulubionej miseczce!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta granola, to pewnie niebo w gębie *.* Wczoraj robiłam miodową, następny razem zabiorę się za twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli jest kakaowa to już szykuj paczkę dla mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. kakaowa granola to coś dla mnie, muszę znów zzrobić, bo uwielbiam też takie proste śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Załóżmy, więc biznes, bo mi kilka osób proponowała, abym ją produkowała xd A taka kakaowa to faktycznie wygląda obłędnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja składam zamówienie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba wpadnę do Ciebie na tę granolę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Domowa najlepsza :D Zawsze to powtarzam i powtarzać będę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kakaowej granoli jeszcze nie robiłam, chyba czas najwyższy :D

    OdpowiedzUsuń
  16. ja dziś miałam prawie identyczne śniadanie ! :D Piąteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ta domowa granola to wprost coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń
  18. mogłabyś zrobić taki biznes, hej, to nie jest zły pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  19. Domowe granole są najlepsze <3 Dobrze, że mam jeszcze trochę dyniowej c:

    OdpowiedzUsuń