środa, 14 stycznia 2015

294. Pieczywo z patelni.

Soda bread z patelni podane z serkiem śmietankowym, sałatą lodową, wędzonym łososiem, pomidorem, papryką, pieprzem i solą morską

Chlebek ten leżał w moich zakładkach "do zrobienia" mnóstwo czasu. W końcu nadszedł jego dzień. Wykonanie go jest szybkie i bezproblemowe, więc nie rozumiem dlaczego tak długo czasu zwlekałam z jego zrobieniem. Co prawda taki chlebek nie równa się tym pieczonym czy z dobrej piekarni, ale jest naprawdę dobrą alternatywą dla zabieganych i leniwych, którym nie chce się czekać na wyrośnięcie ciasta w piekarniku. Dzisiaj połączyłam go z wytrawnymi dodatkami, ale powtórzę go kiedyś i zjem z jakimś dobrym kremem, bo czuję, że się będzie fajnie rozpuszczał pod wpływem ciepła.


Przepis na pełnoziarniste soda bread z patelni:
60 g mąki pszennej pełnoziarnistej+ do podsypania
50 ml maślanki
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli

Mieszam mąkę z sodą i solą. Stopniowo dolewam maślanki wyrabiając ciasto. Ugniatamy do momentu aż stanie się gładkie i elastyczne, a w razie czego podsypać mąką. Odstawiamy na parę minut. Rozgrzewamy patelnię i posypujemy delikatnie mąką. Ciasto spłaszczamy na grubość ok.1-2 cm i kładziemy na patelnię. Przykrywamy i "pieczemy" ok.4-5 min. Odkrywamy i obracamy na drugą stronę. Dopiekamy jeszcze 3-4 min. Podajemy na ciepło lub po ostudzeniu.
Smacznego!


18 komentarzy:

  1. coś czuję, że i u mnie się niedługo pojawi :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladu cudnie, tak mieciutko! Czy moze jest wilgotny?
    A ty rzeczywiscie masz talent do kanapek, naprawde :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki ciekawy przepis :D To teraz u mnie poleży na liście 'do zrobienia' zwłaszcza, że jest tak mało wymagający :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem! Koniecznie muszę wypróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybki i i prosty przepis na domowe pieczywo, dziwię się, że jeszcze nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda, taka buła :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny i szybki przepis! Muszę kiedyś przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna alternatywa na śniadania,teraz i u mnie trafia na listę "do zrobienia" :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki proziak :) Muszę powtórzyć :P

    OdpowiedzUsuń
  10. na kanapki mam ochotę, może ten chlebek na kolacje zrobię sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak nie na śniadanie, too na kolację na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smakowicie, chyba też takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oo też go kiedyś robiłam - super szybki i przydatny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam już kiedyś taki chlebek i był bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten chlebek wygląda przepysznie! Dopisuję do listy rzeczy do zrobienia:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę po prostu muszę je zrobić. Wspaniałe śniadanie !! :3

    OdpowiedzUsuń