piątek, 9 stycznia 2015

289. Wanilia w towarzystwie kaki.

Waniliowy serniczek z ricotty na owsiano-bananowym spodzie podany z musem z kaki

To chyba najlepszy serniczek jaki do tej pory jadłam! Oprócz budyniu waniliowego dodałam jeszcze ziarenka wanilii i to był strzał w dziesiątkę. Cudownie wydobyłam smak serniczka. Gdy skończyłam go jeść, chciałam jeszcze. I w końcu spróbowałam też połączenia kaki-wanilia, który tak polecaliście i teraz wiem o co wam chodziło. Te dwa produkty pasują do siebie niemal idealnie! Tym śniadaniem mogłabym się jeszcze zachwycać i zachwycać, ale cóż... Trzeba zbierać się do szkoły.


Przepis na waniliowy serniczek z ricotty na owsiano-bananowym spodzie:
1/2 banana
2-3 łyżki płatków owsianych

150 g ricotty
1 żółtko
1 łyżeczka budyniu waniliowego
ziarenka z 1/4 laski wanilii
1 łyżka syropu klonowego
1/5 szklanki mleka

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Banana rozdrabniamy na papkę i mieszamy z płatkami owsianymi. Kokilkę wykładamy papierem do pieczenia i naszą papką. Pieczemy spód ok.7-10 min.
W międzyczasie przygotowujemy masę. Miksujemy ricottę, żółtko, ziarenka i syrop klonowy. Budyń rozpuszczamy w mleku i dodajemy do masy. Znów miksujemy. Na podpieczony spód wylewamy masę i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy jeszcze ok.35 min. Studzimy i wkładamy do lodówki na całą noc.
Smacznego!

25 komentarzy:

  1. zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny! już na miniaturce się prezentował pięknie, a co dopiero po pełnym wglądzie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow *.* obłędnie waniliowy to musiał smakować nieziemsko pysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że moja rekomendacja zyskuje coraz szersze grono zwolenników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować to połączenie kaki-wanilia :)
    Nie miałam ochoty na masełko orzechowe :D Więc to było śniadanie idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja Cie ! Wygląda kapitalnie , a co dopiero gdy pomyślę o smaku.... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dopadnę ricottę zrobię identyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm serniczek <3 a musem z kaki wszyscy dookoła tak kuszą, że już nie mogę, no ;p ale kaki już czeka w lodowce żeby się zmussować :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślałam, że to dyniowy :D Tak czy siak wygląda meeega pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Serniczki mogę jeść bez przerwy! Ten ląduje na liście "do zrobienia" :D

    OdpowiedzUsuń
  11. pamiętam jak kiedyś zajadałam się takimi serniczkami na śniadanie, teraz torfurniczki wkraczają na salony :D

    OdpowiedzUsuń
  12. koniecznie muszę wypróbować tego połączenia ! :D a na serniczka też mam ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealny! Jutro próbuję tego musu kaki z wanilią <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozwól że zapisze przepis! ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychotka! To połączenie khaki i wanilii muszę kiedyś wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten mus *.* Zakochałam się :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto wygląda cudownie :), jestem bardzo ciekawy smaku ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm, po takim śniadaniu dzień musi być udany :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jeszcze nie próbowałam tego duetu a zapowada się pysznie! <3

    OdpowiedzUsuń