poniedziałek, 5 stycznia 2015

286. Najprostsza odsłona awokado.

Chleb 5 ziaren z pastą z awokado, pomidorem, cebulą dymką i pieprzem

Gdy próbowałam awokado po raz pierwszy, dziwiłam się że coś takiego można jeść na kanapce, niemalże bez żadnych dodatków. Przecież to takie mdłe i niedobre. Potem zaczęłam z nim robić różne rzeczy i obserwowałam moje awokado, w którym momencie je otworzyć, żeby było najlepsze. Dzisiaj mi się udało otworzyć chyba w tym najlepszym, bo i nawet na kanapce mi zasmakowało. Nie zrażajcie się do awokado, bo raz wam nie zasmakowało. Może nie było dojrzałe albo wręcz odwrotnie, było przejrzałe? Warto próbować go i sprawdzać, w którym momencie jest najlepsze. Ja już znalazłam swój sposób, więc myślę, że zaprzyjaźnię się z awokado na dłużej.

Przepis na pastę z awokado:
1/2 dojrzałego awokado
1 ząbek czosnku
sok z 1/2 limonki
sól
pieprz
ew. chilli

Wszystkie składniki zmiksować na pastę. By pasta nie straciła koloru należy włożyć do niej pestkę z awokado. Podawać z pieczywem bądź z innymi warzywami.
Smacznego!

17 komentarzy:

  1. uwielbiam te kanapki z awokado, są pyszne:) patrząc na twoje, aż mnie ochota naszła, żeby je znów zjeść.. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też na początku lubiłam awokado tylko w kremach itp, a potem zaczęło mi smakować tak po prostu, np. na kanapce :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja się tak do mango niegdyś zraziłam otwierając niedojrzałą sztukę, a teraz uwielbiam ten owoc <3 Z awokado miałam podobnie z tym, że w pierwszym się zakochałam, a drugie otworzyłam za twarde i to była chyba najgorsza rzecz jaką jadłam w życiu :P A takie kanapki często jadam na kolację, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Awokado stało się moim uzależnieniem ! Największym błędem jest spróbowanie niedojrzałego :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mi wstyd, że nigdy go nie próbowałam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Najprostsza i chyba najlepsza! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Pasta z awokado to ja baardzo lubię i jeszcze z pomidorem, mniam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam takie kanapki posypać pieprzem cytrynowym, idealnie pasuje do awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No ja awkoda uwielbiam w kazdej postaci, ale na kanapkach to klasyk <3 !

    OdpowiedzUsuń
  10. ale telepatia, właśnie miałam robić tą pastę :D i koniecznie z pomidorkiem!

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja właśnie zraziłam się do awokado... Ale skoro tak go bronisz przed sądem, to może się jednak skuszę jeszcze raz :) ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham awokado i uważam, że takie bardzo miękkie, ale nie przejrzałe smakuje na kanapkach najlepiej i jest chyba moim ulubionym smarowidłem!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. hmm... js cały czas nie moge sie przekonać do awokado, może już warto...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja na szczęście od razu dobrze trafiłam i przepadłam :) Super też pasuje do awokado na kanapce prażony słonecznik i suszone pomidory :)

    OdpowiedzUsuń