niedziela, 4 stycznia 2015

285. Białkowe pomarańczki.

Pomarańczowe placuszki kukurydziane na białkach podane z kremem pierniczkowym i resztą pomarańczy

W końcu się doczekałam. W końcu mogę wyciągnąć patelnię i spokojnie usmażyć sobie placuszki. Nie jadłam ich od bardzo dawna. Pomysł na dzisiejsze śniadanie wpadł mi do głowy przypadkowo. Piekłam wczoraj dla taty karpatkę i zostały mi dwa białka. Zastanawiałam się jak je wykorzystać i tak oto w głowie zrodził mi się pomysł na takie placki. Jeśli i wam kiedyś zostaną białka, polecam zrobić podobne placki, bo wychodzą pulchniutkie a zarazem delikatne śniadanie. Za bardzo nawet nie musiałam gryźć, bo rozpływały się w ustach.

Przepis na pomarańczowe placuszki kukurydziane na białkach:
2 białka
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
sok z połowy pomarańczy
1 łyżeczka cukru trzcinowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Białka lekko ubić ze szczyptą soli aż pojawi się piana. Dodać resztę składników i ponownie zmiksować. Smażyć na teflonowej patelni bez tłuszczu po ok 3 min z każdej strony.
Smacznego!




19 komentarzy:

  1. Zawsze znajdzie sie jakis smaczny sposob na wykorzystanie bialek, zwlaszcza taki pomarrrranczowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, skoro są takie delikatne, to koniecznie muszę je kiedyś usmażyć!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. żałuję, że jeszcze nie zrobiłam tego kremu, ale zawsze mogę poprawić ten błąd! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię jak zostają mi białka po wypiekach :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Białkowe placki sa najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm ten krem wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  7. prawdziwa piramida mocy.
    wyglądają fenomenalnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze placki wychodzą, jak dodamy do nich ubite białko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie śliczne biszkopciki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. miałam w planach takie białkowe placuszki, teraz już robię na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  11. placki na białkach w sumie mi smakują, ale zdecydowanie wolę omleta z ich wykorzystaniem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowne ! :D dobrze ze mam mąkę kukurydzianą, pewnie je wypróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  13. "Za bardzo nawet nie musiałam gryźć, bo rozpływały się w ustach" - <3 to mówi samo za siebie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie częściej musisz stać przy patelni, świetne te placki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomarańcze i krem pierniczkowy? Oj to musiało smakować pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zrobiłam, zrobiłam! ;d;d genialne są! choć przyznam, że byłam przerażona konsystencją ciasta i po wymieszaniu obawiałam się, że nie wyjadą... a tu taka miła niespodzianka ;p dzięki za inspirację! ;p
    http://instagram.com/p/xlTAmcmzPz/

    OdpowiedzUsuń