wtorek, 30 grudnia 2014

282. Angielskie modyfikacje.

Kakaowo-pomarańczowe yorkshire puddings

Dawno dawno temu widziałam u kogoś te małe urocze wypieki. Gdy zobaczyłam, że na jedną porcję przypada sześć babeczek przeraziłam się porcją, ale te maleństwa prawie nie wyrastają, a wręcz zapadają się do środka! Bez problemu podołałam porcji ze smakiem i ochotą. Zmodyfikowałam troszkę przepis na potrzeby własnych zapasów. Lubię zmieniać przepisy pod siebie. Fajnie można się wtedy zaskoczyć.

Przepis na kakaowo-pomarańczowe yorkshire puddings:
65 g mąki pszennej pełnoziarnistej
5 g kakao
2 jajka
50 ml świeżego soku pomarańczowego
50 ml mleka
1 łyżka cukru trzcinowego
szczypta soli

Formę na muffiny rozgrzewamy w piekarniku ustawionym na 200 stopni. Łączymy mąkę, kakao, cukier i sól. Dodajemy jajka i miksujemy. Cały czas miksując, dodajemy stopniowo sok i mleko. Do rozgrzanych foremek wlewamy ciasto do 3/4 wysokości. Pieczemy 20-25 min.
Smacznego!

20 komentarzy:

  1. nie widziałam takiego pomysłu na te maleństwa, cudowne! i zapisuję:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam takie, są genialne :D
    Hahah, pamiętam minę taty gdy zobaczył mój talerz "i ty to wszystko zjesz?!" pff, zniknęło bez problemu i jeszcze więcej się chciało ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie one cudowne i wyglądają zupełnie jak babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spotkałam się tylko z tymi "tradycyjnymi" wersjami - twoja modyfikacja smakowa jest świetna, aż chciałoby się porwać jedną sztukę dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. naprawdę to jest porcja dla jednej osoby? jeśli Ty podołałaś to i ja podołam, więc przepis na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie fajne ;) Faktycznie malutkie ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. musze zrobić czekoladową wersje i koniec kropka. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. woooow! dałabym sobie ręcę uciąc, że to normalne czekoladowe muffiny! Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają obłędnie! I wciąż widnieją na mojej liście do wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Porywam przepis, bo wyglądają niesamowicie *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Także wybrałabym kakaową wersję! Wyglądają genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to nie są yorkshire puddings tylko jakies muffiny, yp wyglądają zupełnie inaczej - http://assets.mydish.co.uk/interface/members/253641/201024151110424-627281-320827-528578.jpg

    OdpowiedzUsuń
  13. też przeważnie modyfikuję przepisy pod swoje upodobania i często pozytywnie smaki mnie zaskakują :)

    OdpowiedzUsuń
  14. aaale mi narobiłaś na nie smaka ! : )
    ja tez zawsze modyfikuję przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. a fajny oprzepis, zrobie na jutro, jak znalazl :3

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nigdy ich nie jadłam, muszę zrobić! ;)

    OdpowiedzUsuń