sobota, 20 grudnia 2014

278. Tostowy szał.

Tosty z nutellą/masłem orzechowym i bananem

Ten chleb jest genialny! Nie dość, że świetnie nadaje się do tostów to jeszcze do zwykłych kanapek świetnie pasuje. Może częściej zacznę piec chleby? W końcu rodzinka też się przekonała, że to nic trudnego, a i jaki smaczny efekt wychodzi! Dawno takiego prostego połączenia nie jadłam i już zapomniałam jak dobrze to smakuje. W końcu kiedyś codziennie zajadałam się bananami w towarzystwie masła orzechowego. Chyba do tego powrócę!

Nareszcie wolne! Wczoraj pozwoliłam sobie na totalny odpoczynek po wigilii, która była mega udana, a dzisiaj spinam się i zaczynam intensywny dość dzień.

A i jeszcze wyproszony od was przepis na chlebek! 


Przepis na chleb tostowy:
(inspiracja)

440 g mąki pszennej typ 650
1 łyżeczka soli
1,5 łyżki mleka w proszku
19 g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
300 ml ciepłej wody
20 g miękkiego masła

Ze świeżych drożdży, cukru, parę łyżek wody i dwóch łyżek mąki robi rozczyn. Odstawiamy na 15 min. W między czasie przesiewamy resztę mąki, dodajemy sól i mleko w proszku. Mieszamy. Kiedy rozczyn podwoi objętość dodajemy do mąki wraz z resztą wody i masłem. Wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto. W razie potrzeby można dosypać niewielką ilość mąki. Ciasto odkładamy do wyrośnięcia pod przykryciem na ok.1 godz. Po tym czasie przekładamy ciasto do foremki (u mnie ok.30 cm) i odstawiamy jeszcze na 30 min. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Kiedy ciasto wypełni całą foremkę, wstawiamy je do piekarnika. Pieczemy ok.35 min. Po tym czasie sprawdzamy czy chlebek jest upieczony. Kiedy postukamy w spód chleba, powinien wydawać głuchy odgłos. Jeśli nie, podpiekamy jeszcze chwilę. 
Studzimy i można zajadać.
Smacznego!

15 komentarzy:

  1. teraz mam duużó wolnego to i czas na pieczenie :)
    na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to się nazywa porządne śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie zawsze chleb tostowy kupny schodzi jak świeże bułeczki więc musiałabym piec taki codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przepisu na pewno skorzystam :D
    A ja uwielbiam banana właśnie z nutellą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piecz, piecz chleb bo warto... na prawdę :) Ja piekę od 3 lat i nie wyobrażam sobie innego chleba niz ten domowy.. Moja mama również - nawet tato powoli się przekonuje ;) Jakby co możesz zerknąc do mnie po przepisy na pieczywo ;) Tostowy chleb ciągle przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie grube te tosty xd Ale jakie pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham tosty z masłem orzechowym i bananem <3

    OdpowiedzUsuń
  8. takie tosty to ja mogę jeść! i z chęcią skosztowałabym jak te genialne dodatki smakują na Twoim chlebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No tak tosty z Pb, nutellą i bananem zawsze są the best ! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis porywam, moja siostra byłaby zachwycona takim chlebem! :)
    Tost z masłem orzechowym - niebo <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Z jakiej firmy to masło ?

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki piękny chlebek, o wiele lepszy niż te ze sklepowej półki pełne dodatków, spulchniaczy i innych bardzo strasznych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń