środa, 17 grudnia 2014

275. Jak mus to mus!

Gotowany sezamowy serniczek z serka wiejskiego przełożony musem z kaki

W końcu spróbowałam kaki. Jeszcze parę miesięcy temu patrzyłam na niego nieco sceptycznie, bo nie wszystkim ono zasmakowało. Parę dni temu, kiedy ujrzałam je w sklepie, po chwili wahania włożyłam je do koszyczka. Teraz żałuję, że tak długo zwlekałam! Połączenie tego musu z sezamowym serniczkiem urzekło mnie kompletnie! Przez noc smaki zdążyły się jeszcze sobą nasycić i wyszło coś naprawdę pysznego. Chciałabym, żeby ten słoiczek nie miał dna, bym mogła jeść i jeść.

Przepis na gotowany sezamowy serniczek z serka wiejskiego:
200 g serka wiejskiego
1 mniejsze jajko
1/4 szklanki mleka
1 kopiasta łyżeczka budyniu(u mnie waniliowy)
1 porządna łyżeczka tahini
1 łyżeczka miodu
1 łyżka sezamu

Serek wiejski mieszamy porządnie z jajkiem i stawiamy na gazie. Gotujemy na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. W między czasie dodajemy miód, tahini i sezam. Rozrabiamy budyń w mleku i pod koniec gotowania dodajemy do sera. Gotujemy do czasu zgęstnienia. Zdejmujemy z ognia i podajemy. Ja przełożyłam musem z kaki i wstawiłam na noc do lodówki, ale można zajadać od razu z ulubionymi dodatkami.


Jeszcze dwa dni. Nie zapowiada się ciekawie, ale muszę zacisnąć zęby i stawić czoła światu.

20 komentarzy:

  1. Serniczka z wieśniaka jeszcze nie jadłam ;) Przepis zapisałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm mus z kaki, ale to musiało być pysznie słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak mus to mus, też kupię kaki i zrobię mus :D
    z wiejskiego serniczki bardzo lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też dziś w końcu ten mus <3
    Z serniczkiem musiał się idealnie zgrać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sezam i khaki ? Muszę wypróbować to połączenie smakowe <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealny :) Jak dawno serniczka gotowanego nie jadłam, aż wstyd :P
    Stawiaj czoła, ale koniecznie z uśmiechem na twarzy ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę wreszcie zrobić serniczek z serka wiejskiego! :D a ten mus wpasował się idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Serniczki mogę jeść codziennie! W Twojej wersji jest fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. sezamowy serniczek brzmi genialnie sam w sobie,a mus z kaki, cóż, każdy go musi spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  10. moja miłość do serniczków nie zna granic, a zwłaszcza jak są takie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Chodzi za mną gotowany serniczek :> Ostatnio wszyscy nim kuszą!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dwa dni miną w mgnieniu oka :)
    Kuszący ten serniczek!

    OdpowiedzUsuń
  13. kaki jest przecież takim dobrym owocem :D właśnie dziś sama jedno nabyłam i już się zastanawiam z czym by tu je połączyć :D sezamowy serniczek to brzmi pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. dwa dni, a potem odpoczynek ;) damy radę, wytrwamy ;d
    serniczek z kaki? o tym kurczę nie pomyślałam, chyba znowu muszę je nabyć ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi kaki nie podeszło, ale serniczek z sezamem brzmi absolutnie cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie też mus, ale w lodach :D a taki serniczek to sama przyjemność ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mus z kaki jest boski, a z takim serniczkiem musiał smakować cudownie!

    OdpowiedzUsuń