niedziela, 7 grudnia 2014

269. Niedziela od serca.

Szybkie ciasto jogurtowe z cytrynową nutą posypane cukrem pudrem

Wczoraj późnym wieczorem dowiedziałam się, że dzisiaj będziemy mieć gości i, że może bym coś upiekła. Nie byłam przygotowana na wielkie kucharzenie i musiałam zrobić coś na szybko. Na szczęście zawsze u mnie w domu są podstawowe składniki na ciasto, a i jogurt naturalny zawsze być. Moje pierwsze jogurtowe okazało się być totalnym zakalcem. Było to z 1,5 roku temu. Od tamtej pory nie robiłam tego typu ciast, ale dzisiaj stwierdziłam, że zaryzykuję. I jak miło się zaskoczyłam, kiedy z piekarnika wyszło pięknie pachnące, puszyste ciasto jogurtowe. 
Jeśli tak jak mi, zapowiedzą się goście w ostatniej chwili, to ciasto jest idealne! Szybkie, smaczne i jedyne czego potrzebujemy to miska i kubeczek po jogurcie!



Przepis na szybkie ciasto jogurtowe:
(mała forma ok.20 cm)

1 kubeczek jogurtu(180 g) - myjemy kubeczek do odmierzania reszty składników
3 kubeczki mąki
1 kubeczek oleju roślinnego
3 jajka
2 kubeczki cukru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
skórka otarta z połowy cytryny

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy resztę składników i mieszamy tylko do połączenia się składników. Przełożyć do wyłożonej papierem formy i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 30 min. Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto w środku jest upieczone. Studzimy i dowolnie dekorujemy.
Smacznego!

19 komentarzy:

  1. urocze, piękne i do tego na pewno pyszne :3

    OdpowiedzUsuń
  2. tez często muszę coś pichcić na szybko, więc przepis ten zapisuję na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jogurtowe tylko z cytrynową nutą <3 Idealne Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ciasta jogurtowe, ale mnie się udało tylko raz haha :D twoje zachęca bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widać, że wypiek od serca :D U mnie również zawsze mus być kubeczek jogurtu naturalnego ;p Więc składniki na to ciasto zawsze są w lodówce :D hehe całkiem jak składniki na omlet :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domownicy to musi pożerać wzrokiem to Twoje śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O proszę, mogłabym być Twoim częstym gościem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasta jogurtowe to jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie no na takie urocze ciacho to każdy skusiłby się ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam taka sama foremke! Pieknie sie prezentuje ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie próbowałam jeszcze robić ani jeść jogurtowego ciasta, ale Twój przepis fajny :D i foremka mega urocza :-)

    OdpowiedzUsuń