czwartek, 4 grudnia 2014

266. Inicjuję klimat.

Pierniczkowa tarta z ricotty na spodzie z pierniczków

Wczoraj pisałam wam, że nie czuję klimatu świątecznego. Po przeczytaniu waszych komentarzy postanowiłam coś z tym  zrobić. Nie chcę przeżywać świąt naburmuszona i zła, że święta są przereklamowane i wszystko jest takie sztuczne. To my decydujemy o tym czy święta są prawdziwe, rodzinne i klimatyczne, czy kupujemy prezenty na ostatnią chwilę, wpadamy w zakupowy i sprzątaniowy szał i nie potrafimy się cieszyć się chwilą. 
Dzisiejsza tarta to taki malutki kroczek w stronę świąt i powiem wiem, że wczoraj zapachniało w całym domu. Aż mama z ciekawością zaglądała do kuchni jakie pyszności przygotowuję, a często jest tak, że wcale jej to nie interesuje. Do tego jeszcze upiekłam piernikową granolę, ale nią jeszcze pochwalę się wam później.

Przepis na pierniczkową tartę z ricotty na spodzie z pierniczków:

Spód:
3 pierniczki
łyżeczka masła
Nadzienie:
150 g ricotty
1 żółtko
1 kopiasta łyżeczka kremu pierniczkowego (u mnie domowy)
1 łyżeczka proszku budyniowego waniliowego

Masło rozpuszczamy. W między czasie kruszymy pierniczki na drobne kawałeczki lub na pył. Wlewamy do nich masło i łączymy. Spód naczynka wykładamy masą i wstawiamy do lodówki na czas przygotowywania masy i nagrzewania się piekarnika.
Ricottę, żółtko, krem i budyń miksujemy ze sobą na gładką masę. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Wykładamy masę na wcześniej przygotowywany spód i wstawiamy do piekarnika na ok.25 min. Piekłam z termoobiegiem, więc jeśli nie macie to wydłużcie troszkę czas pieczenia.
Tartę studzimy i wstawiamy na noc do lodówki. Rano wyciągamy i podajemy.
Smacznego!


19 komentarzy:

  1. chyba muszę taką tartę zrobić, normalnie czuje jak pachnie :3

    OdpowiedzUsuń
  2. no to wyśmienicie i przepięknie zainicjowałaś te święta, tarta cudo a i zdjęcie ma swój klimat.. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ricotty są genialnee!
    Musiało pachnieć nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre postanowienie!:) Taka tarta to pyszne wprowadzenie w świąteczny nastrój, chociaż najbardziej czekam, aż pochwalisz się tą pierniczkową granolą:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wnioski bardzo dobre, a ta tarta.. Obłędna! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Po takim śniadaniu atmosfera świąt wisi w powietrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze, co słyszę, gdy moja mama wchodzi to: "ale pachnie!" xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten spód z pierniczków wprawia moje kubki smakowe w szał! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja w tym roku wyjątkowo czuję święta w pełni! I Tobie też tego życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. omg! chcę tę tartę, genialna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobre podejście Kochana :)
    Smakowo sernik skrada moje serce!

    OdpowiedzUsuń
  12. Święta to cudowny czas i masz racje- to od nas wiele zależy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Za takie śniadanie oddałybyśmy życie :D Wygląda niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. założę się, że dzięki dodaniu ricotty to była najdelikatniejsza tarta jaką jadłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem ciekawa tej granoli! ;)

    OdpowiedzUsuń