środa, 26 listopada 2014

261. Zasłoikowałam żyto.

Jabłkowo-jogurtowe płatki żytnie z syropem cynamonowym, cynamonem, kardamonem podany w słoiczku po maśle orzechowym

Od razu z początku pragnę przeprosić za moją nieobecność w ostatnich dniach. Mam tyle na głowie, że od 9 do 20 nie ma mnie w domu. Jednak coś w takim trybie mi pasuje. Wtedy nie zaprzątają mi głowy niepotrzebne myśli, skupiam się na tych rzeczach naprawdę potrzebnych i jest dobrze.

A teraz może o śniadaniu? Z jednej strony uwielbiam, że masło orzechowe mi się kończy. I to jest własnie ta strona, kiedy mogę zrobić sobie słoiczkowe śniadanie. Tym razem postawiłam na dość klasyczne smaki. I jak zwykle mnie nie zawiodły. W końcu mogłam zjeść spokojne śniadanie i tylko rozkoszować się jego smakiem.

Przepis na jabłkowo jogurtowe płatki żytnie:
1 jabłko
5 łyżek płatków żytnich
1 szklanka mleka
2 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżka syropu cynamonowego
1/5 łyżeczki kardamonu
cytryna

Z jabłka wydrążam środek i ścieram na tarce. Wyciskam na nie sok z cytryny i mieszamy. W tym czasie zagotowujemy mleko i wsypujemy płatki owsiane. Doprawiamy i dodajemy syropu. Gdy płatki już dość zgęstnieją, dodajemy jabłko. Podgotowujemy chwilkę, żeby jabłko zmiękło, po czym dodajemy jogurt. Mieszamy porządnie i podgrzewamy. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

12 komentarzy:

  1. jeśli to tak obłędnie smakuje, jak wygląda to gratuluję mistrzostwa :D!

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie jeszcze ponad pół słoiczka msła orzechowego, ach oby się szybko skończyło bo teraz mi narobiłaś ochoty na owsiankę właśnie w słoiczku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim wydaniu smakują najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł posta bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też chcę takie śniadanie! Fantastycznie skomponowane :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cokolwiek w słoiczku po maśle orzechowym smakuje obłędnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. ten słoiczek po maśle orzechowym... bajka! :) zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2014/11/uwaga-konkurs-swiateczny.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Klasyka, ale zawsze udana i zawsze przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie słoiczkowe owsianki/płatki wyglądają zawsze bardzo apetycznie. :]

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbia kiedy kończy się PB , bo wtedy można takie fajne słoiczkowe śniadanie sobie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń